Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefi Düşünce | SAU 054 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YUSUF TURAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YUSUF TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Felsefî düşünce aracılığıyla ilgili alanda anlama, açıklama, eleştiri, birleştirme ve farklılaştırma becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bilimlerle -daha çok insan bilimleri- ilgili çeşitli metinleri belirtilen amaçlar doğrultusunda incelemek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefî düşünmeyi tanıyabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Felsefî düşünme aracılığıyla metin incelemesi yapabilme. | Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Düşünüş biçimlerini tanıyabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Mantıksal yapıları hata ve isabet bakımından çözebilme. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Düşünceleri gerekçelendirebilme ve gerekçeleri ayırt edebilme. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düşünmek nedir? | |
2 | Düşünmek nedir? | |
3 | Felsefî düşüncenin özellikleri | |
4 | Felsefî düşünce ve diğer alanlarla karşılaştırma | |
5 | Mantık ve düşünme | |
6 | Analitik düşünme | |
7 | Felsefî sorunlar ve düşünme | |
8 | Felsefî sorunlar ve düşünme | |
9 | Felsefî sorunlar ve düşünme | |
10 | Ara sınav | |
11 | Felsefî sorunlar ve düşünme | |
12 | Felsefî sorunlar ve düşünme | |
13 | Aktüel sorunlar ve felsefî çözüm | |
14 | Aktüel sorunlar ve felsefî çözüm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Örnek metin analizleri ve seçme felsefe metinleri Felsefe Aracılığıyla Düşünmek, C.Horner, E.Westacott, Çev. A.Arslan Klasik Mantık, N.Öner Sembolik Mantık, T.Grünberg |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Felsefî düşünmeyi tanıyabilme. |
2 | Felsefî düşünme aracılığıyla metin incelemesi yapabilme. |
3 | Düşünüş biçimlerini tanıyabilme. |
4 | Mantıksal yapıları hata ve isabet bakımından çözebilme. |
5 | Düşünceleri gerekçelendirebilme ve gerekçeleri ayırt edebilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |