Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa Tarihi | SAU 061 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern Öncesi Dönemde Avrupa´nın siyasi, dini, sosyal ve kültürel gelişiminin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Coğrafi keşiflerin ardından Avrupa´da meydana gelen siyasi, sosyal ve kültürel olaylar, Rönesans ve Reform hareketleri, Aydınlanma Çağı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi keşifleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kölelik rejiminin ortaya çıkışını kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yeniçağda Avrupa’da Ortaya Çıkan Fiat Devrimini Anlar | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Avrupa’daki mezhepsel ayrılığı anlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Avrupa’daki merkezi devletlerin oluşumunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Ulusçuluğun ortaya çıkışını anlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Coğrafi Keşifler Öncesinde Avrupa’nın Durumu | |
2 | Coğrafi Keşiflerin başlaması | |
3 | Portekiz’in Keşifleri | |
4 | İspanya’nın Keşifleri | |
5 | Amerika’nın Keşfi | |
6 | Yeni Ürünler ve Hastalıkların Yayılması | |
7 | Rönesans | |
8 | Fiat devrimi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Merkezi Devletlerin Ortaya Çıkışı | |
11 | Reform Hareketleri | |
12 | Avrupa’da Din Savaşları | |
13 | Aydınlanma Çağı | |
14 | Fransız İhtilali ve Etkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Stephen J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler 1494-1789; Norman Davies, Avrupa Tarihi; J.M. Roberts, Avrupa Tarihi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Coğrafi keşifleri kavrar. |
2 | Kölelik rejiminin ortaya çıkışını kavrar. |
3 | Yeniçağda Avrupa’da Ortaya Çıkan Fiat Devrimini Anlar |
4 | Avrupa’daki mezhepsel ayrılığı anlar. |
5 | Avrupa’daki merkezi devletlerin oluşumunu kavrar. |
6 | Ulusçuluğun ortaya çıkışını anlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |