Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematikte Seçme Konular II | MAT 476 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT SARDUVAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik bölümü mezunu öğrencinin bilmesi gereken temel ve genel matematik bilgisi yeterliğini sağlamasına yardımcı olmak. Ayrıca, matematik lisansı sonrası öğrencilerin ÖSYM tarafından yapılan alan bilgisi sınavlarında ya da yüksek lisans başvurusu yapan öğrencilerin bilim sınavlarında daha donanımlı olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Cebirden seçme konular, geometriden seçme konular. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | He/she recalls the basic concepts of propositions, quantifiers and sets, which are the basic concepts of mathematics. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | He/she knows the basic information about relations and functions. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | He/she recognizes basic algebraic structures. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | He/she can explain the group and the ring structure. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | He/she recognizes bodies, regions of completeness, ideals. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | He/she can classify the numbers. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | He/she can solve modular arithmetic problems. | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | He/she can determine whether a set is a vector space and whether a set is a subspace for a vector space. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | He/she can solve problems related to matrices and determinants, rank, systems of linear equations. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
10 | He/she knows the concept of linear transformation, comprehends the structure of the inner product space. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | He/she can distinguish between plane and space analytic geometry. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | He/she can solve problems related to conversions. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | He/she can classifie and generalize conics. | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
14 | He/she can interpret curves in space, circular helix and helix on sphere. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önermeler, niceleyiciler, kümeler | |
2 | Bağıntı, fonksiyon, işlem | |
3 | Cebirsel yapılar | |
4 | Gruplar, halkalar | |
5 | Cisim, tamlık bölgeleri, idealler | |
6 | Sayıların sınıflandırılması | |
7 | Modüler aritmetik | |
8 | Vektör uzayları | |
9 | Matrisler ve determinantlar, rank, lineer denklem sistemleri | |
10 | Lineer dönüşümler, iç çarpım uzayları | |
11 | Analitik düzlem, çemberin analitiği, vektörlerin bağımsızlığı, izdüşümü | |
12 | Dönüşümler | |
13 | Konikler | |
14 | Uzay geometri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | M. Bayraktar, Analiz, Nobel yayın dağıtım LTD., Ankara Türkiye, 2010. F. Akdeniz, Olasılık İstatistik, Baki kitabevi, Adana Türkiye, 2000. S. Venit, W. Bishop, Elementary linear algebra, PWS publishers, USA, 1985. B. Karakaş, Ş. Baydaş, Matlab uygulamalı analitik geometri, Palme yayınevi, Ankara Türkiye, 2019. R. Kaya, Analitik Geometri, Bilim teknik yayınevi, Eskişehir Türkiye, 2021. A. Sabuncuoğlu, Analitik Geometri, Nobel yayın dağıtım LTD, Ankara Türkiye, 2009. F Çallıalp , Örneklerle Soyut Cebir, Birsen yayınları, İstanbul Türkiye, 2001. M. Çaglıyan, N. Çelik, S. Doğan, Adi diferansiyel denklemler, Dora basım dağıtım LTD, Bursa Türkiye, 2010. Y. Pala, Modern uygulamalı diferensiyel denklemler, Nobel yayın dağıtım LTD, Ankara Türkiye, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | He/she recalls the basic concepts of propositions, quantifiers and sets, which are the basic concepts of mathematics. | ||||||||
2 | He/she knows the basic information about relations and functions. | ||||||||
3 | He/she recognizes basic algebraic structures. | ||||||||
4 | He/she can explain the group and the ring structure. | ||||||||
5 | He/she recognizes bodies, regions of completeness, ideals. | ||||||||
6 | He/she can classify the numbers. | ||||||||
7 | He/she can solve modular arithmetic problems. | ||||||||
8 | He/she can determine whether a set is a vector space and whether a set is a subspace for a vector space. | ||||||||
9 | He/she can solve problems related to matrices and determinants, rank, systems of linear equations. | ||||||||
10 | He/she knows the concept of linear transformation, comprehends the structure of the inner product space. | ||||||||
11 | He/she can distinguish between plane and space analytic geometry. | ||||||||
12 | He/she can solve problems related to conversions. | ||||||||
13 | He/she can classifie and generalize conics. | ||||||||
14 | He/she can interpret curves in space, circular helix and helix on sphere. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |