Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Cebirsel Geometri MAT 374 6 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Lineer Cebir, Cebir 1, Cebir 2

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABUZER GÜNDÜZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Matematik Bölümü araştırma görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çağdaş Matematiğin temel araçlarını barındıran Cebirsel Geometrinin temel kavramlarına hakim olmak ve kullanmak.

Dersin İçeriği

İdealler, varyeteler, boyut, Blowing up, düzgünlük ve düzgün varyeteler, tekillik teorisi, şemalar ve affin şemalar, yerel halka uzayları, fiber çarpımları, projektif şemalar, şemaların uygulamaları, Hilbert polinomları, Bezout’s teoremi, Quasi-Coherent şemalar ,Riemann-Roch teoremi, 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Gathmann, A. (2002). Algebraic geometry. Notes for a class taught at the University of Kaiserslauten (2002/2003) available at http://www. mathematik. unikl. de/~ gathmann/class/alggeom-2002/main. pdf..

Ders Kaynakları

1. Hartshorne, R. (Ed.). (1975). Algebraic Geometry, Arcata 1974 (Vol. 29). American Mathematical Soc..

 

2. Algebraic Geometry I Lecture Notes, MIT,  https://ocw.mit.edu/courses/18-725-algebraic-geometry-fall-2015/resources/mit18_725f15_notes/

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. X
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. X
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ara Sınav 80
Toplam 100
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)