Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İntegral Denklemler | MAT 464 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YALÇIN YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YALÇIN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Uygulamalı Matematik ana bilim dalı araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uygulamalı matematikte ortaya çıkan integral denklem problemlerini tanımlayıp çözümlerini elde edebilmek |
Dersin İçeriği | Volterra integral denklemleri, Fredholm integral denklemleri, 1-parametreli sınır-değer problemleri, Tekil integral denklemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Volterra integral denklemini tanır ve çözer. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Volterra integral denkleminin çözücü çekirdeğini tanır ve bunun yardımıyla denklemi çözer. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Ardışık yaklaşımlar yöntemini kullanarak çözüm yapar. | Tartışma, | |
4 | Abel integral denklemini tanır ve çözer. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | İntegro-diferensiyel denklemini Laplace dönüşümü yardımıyla çözer. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | 2. Tip Fredholm integral denklemler için Fredholm determinantlar yöntemini elde eder. | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Dejenere çekirdekli integral denklemleri ifade eder ve çözümlerini bulur. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lineer diferansiyel denklemler ile Volterra integral denklemleri arasındaki ilişki | |
2 | Volterra int. Denkleminin çözücü çekirdeği | |
3 | Ardışık yaklaşımlar yöntemi | |
4 | Konvolüsyon tipi integral denklemler | |
5 | İntegro-diferensiyel denklemini Laplace dönüşümü yardımıyla çözülmesi | |
6 | 1.Çeşit volterra integral denklemleri, Euler integralleri ve Abel Problemi | |
7 | Konvolüsyon tipi 1. Çeşit Volterra integral denklemleri | |
8 | Vize haftası | |
9 | 2.çeşit Fredholm integral denklemleri, Fredholm determinantlar yöntemi | |
10 | Ardışık Çekirdekler, Çözücü çekirdeğin ardışık çekirdekler yardımıyla oluşturulması | |
11 | Dejenere çekirdekli integral denklemler | |
12 | Karakteristik sayılar ve özfonksiyonlar | |
13 | Çekirdekleri (x-t)nin fonksiyonu olan Fredholm integral denklemleri | |
14 | Dejenere çekirdekli homogen integral denklemlerin çözümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] İntegral Denklemler, Cerit Cevdet (çeviren); 1976 |
Ders Kaynakları | [2] Introduction to integral equations with applications, Abdul J. Jerri; 1999. [3] Principle of differential and integral equations, C. Corduneanu; 1977. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Volterra integral denklemini tanır ve çözer. | ||||||||
2 | Volterra integral denkleminin çözücü çekirdeğini tanır ve bunun yardımıyla denklemi çözer. | ||||||||
3 | Ardışık yaklaşımlar yöntemini kullanarak çözüm yapar. | ||||||||
4 | Abel integral denklemini tanır ve çözer. | ||||||||
5 | İntegro-diferensiyel denklemini Laplace dönüşümü yardımıyla çözer. | ||||||||
6 | 2. Tip Fredholm integral denklemler için Fredholm determinantlar yöntemini elde eder. | ||||||||
7 | Dejenere çekirdekli integral denklemleri ifade eder ve çözümlerini bulur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |