Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sabit Nokta Teorisine Giriş | MAT 471 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Analiz I-II, Topoloji I-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHPEYKER ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHPEYKER ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Metrik uzayların en ilgi çekici uygulamalarında biri olan Sabit Nokta teorisinin öğrenilmesi ve bu teorinin sayısal analize, adi diferansiyel denklemlere, integral denklemlere ve lineer cebire olan uygulamalarının anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Sabit nokta, Daralma Dönüşüm çeşitleri,Metrik uzaylarda tek değerli ve çok değerli dönüşümler, Banach Sabit Nokta Teoremi, Banach Sabit Nokta Teoreminin Genişlemeleri, Caristi-Ekeland Teoremi ve Denklikleri, , Picard Teoremi ve İterasyon Metodu, Cauchy Teoremi, Banach Sabit Nokta Teoreminin , Sayısal Analize, Lineer Denklem Sistemlerine, Diferansiyel Denklemlere Ve İntegral Denklemlere Uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Daralma Dönüşüm çeşitlerini kavrar ve sabit nokta kavramını anlar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Metrik uzaylarda tek değerli ve çok değerli dönüşümleri açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Banach Sabit Nokta Teoremi, Banach Sabit Nokta Teoreminin Genişlemelerini analiz eder | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Caristi-Ekeland Teoremi ve Denkliklerini açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Picard Teoremi , İterasyon Metodu ve Cauchy problemini açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Banach Sabit Nokta Teoreminin Reel Analize, Lineer Denklem Sistemlerine, Diferansiyel Denklemlere Ve İntegral Denklemlere Uygulamalarını yorumlar | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sabit Nokta Kavramı, Daralma Dönüşüm çeşitleri | |
2 | Metrik uzaylarda tek değerli dönüşümler | |
3 | Metrik uzaylarda tek değerli dönüşümler | |
4 | Banach Sabit Nokta Teoremi | |
5 | Banach Sabit Nokta Teoreminin Genişlemeleri | |
6 | Caristi-Ekeland Teoremi ve Denklikleri | |
7 | Genelleştirilmiş Daralma Dönüşümleri | |
8 | Picard Teoremi ve İterasyon Metodu | |
9 | Ara sınav | |
10 | Cauchy Problemi | |
11 | Banach Sabit Nokta Teoreminin Sayısal Analize Uygulamaları | |
12 | Banach Sabit Nokta Teoreminin Lineer Denklem Sistemlerine Uygulamaları | |
13 | Banach Sabit Nokta Teoreminin Diferansiyel Denklemlere Uygulamaları | |
14 | Banach Sabit Nokta Teoreminin İntegral Denklemlere Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Topics in Metric Fixed Point Theory, 1990 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Daralma Dönüşüm çeşitlerini kavrar ve sabit nokta kavramını anlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
2 | Metrik uzaylarda tek değerli ve çok değerli dönüşümleri açıklar | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | |
3 | Banach Sabit Nokta Teoremi, Banach Sabit Nokta Teoreminin Genişlemelerini analiz eder | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | ||
4 | Caristi-Ekeland Teoremi ve Denkliklerini açıklar | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | |
5 | Picard Teoremi , İterasyon Metodu ve Cauchy problemini açıklar | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | |
6 | Banach Sabit Nokta Teoreminin Reel Analize, Lineer Denklem Sistemlerine, Diferansiyel Denklemlere Ve İntegral Denklemlere Uygulamalarını yorumlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |