Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Finans Matematiği | MAT 455 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Uygulamalı Matematik ana bilim dalı araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Finans Matematiği ile ilgili temel kavramlar verilerek, Finans problemlerinin çözümleri ve yorumlanması. |
Dersin İçeriği | Temel finansal kavramların tanıtılması, Faiz çeşitleri ve hesaplanması, İndirim ve amortisman hesapları, Maliyet-gelir , arz- talep fonksiyonları ve aralarındaki ilişkiler,Marjinal gelir ve diğer marjinal fonksiyonlar, esneklik çeşitleri ve uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Finans Matematiği yasalarını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Güncel faiz işlemlerini yapabilir ve yorumlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Amortisman hesaplayabilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Temel matematik konularına finansal yorum getirebilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Değişik finansal problemler oluşturabilir ve çözebilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Finansal modelleri yorumlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Finans Matematiği kavramları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Faiz hesabı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Faiz çeşitleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | İndirim hesabı, amortisman ve hesaplama yöntemleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Finansal fonksiyonların tanıtımı. | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Maliyet-Gelir fonksiyonları ve aralarındaki ilişkilerin yorumlanması. | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Arz-Talep fonksiyonları ve aralarındaki ilişkilerin yorumlanması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | Paretonun gelir dağılımı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
9 | Yarıyıl içi sınav | |
10 | Tüketim ve Büyüme fonksiyonları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | Marjinal fonksiyonların tanıtımı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Marjinal maliyet ve Marjinal gelir ile aralarındaki ilişkiler. | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Esneklik (elastisite) hesabı. | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] GÖZÜKIZIL,Ö.F., İşletmeciler için Genel Matematik I, Sakarya Kitabevi,2003. |
Ders Kaynakları | 1.CHIANG A.C,(çeviri) Matematiksel iktisadın temel yöntemleri Ankara,1984. 2.RÜZGAR,B.,Finans Matematiği,Türkmen Yayınları,2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel Finans Matematiği yasalarını öğrenir. | |||||||||
2 | Güncel faiz işlemlerini yapabilir ve yorumlayabilir. | |||||||||
3 | Amortisman hesaplayabilir. | |||||||||
4 | Temel matematik konularına finansal yorum getirebilir. | |||||||||
5 | Değişik finansal problemler oluşturabilir ve çözebilir. | |||||||||
6 | Finansal modelleri yorumlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |