Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayara Giriş | MAT 106 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere temel algoritma kavramlarını öğretmek, MS Office Excel VBA kullanarak makro programlama becerileri kazandırmak ve veri bilimine giriş yapmalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilere veri işleme, analiz ve otomasyon süreçlerini etkin bir şekilde yönetme yetkinliği kazandırmayı hedefler. Ayrıca, öğrencilerin algoritma geliştirme ve veri bilimindeki temel teknikleri anlamalarına yardımcı olur. |
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algoritma kavramını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Excel VBA ile Makro Programlama Becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | MS Excel’de VBA kodlarını kullanarak kendi uygulamalarını geliştirmeleri hedeflenmektedir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
4 | Gerçek dünya problemlerine yönelik problem çözme ve projeler geliştirme yetenekleri kazanır. | Eğitsel Oyun, Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | UserForm’lar oluşturarak kullanıcı dostu arayüzler geliştirir. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, | |
6 | Veri bilimine giriş yaparak ve veri işleme, analiz ve görselleştirme konularında temel bilgi ve beceriler kazanır. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algoritma kavramlarına giriş | |
2 | Akış diyagramları ve sözde kodlar | |
3 | MS Office Excele giriş | |
4 | Makrolara Genel Bakış | |
5 | Visual Basic for Applications (VBA) Penceresini Tanımak | |
6 | Operatörler | |
7 | Prosedürleri Tanımak | |
8 | VBA Programlama Yapıları | |
9 | Excel ile Programlamaya Giriş | |
10 | Hata Denetimi | |
11 | Fonksiyonlar | |
12 | Veri Bilimine Giriş | |
13 | Veri Önişleme, Analizi ve Görselleştirme | |
14 | Veri Bilimi Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Cormen, T. H., Leiserson, C. E., Rivest, R. L., & Stein, C. (2009). Introduction to Algorithms. MIT Press. 2. Walkenbach, J. (2015). Excel VBA Programming For Dummies. John Wiley & Sons. 3. Provost, F., & Fawcett, T. (2013). Data Science for Business: What You Need to Know about Data Mining and Data-Analytic Thinking. O'Reilly Media. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Algoritma kavramını öğrenir. | |||||||||
2 | Excel VBA ile Makro Programlama Becerisi kazanır | |||||||||
3 | MS Excel’de VBA kodlarını kullanarak kendi uygulamalarını geliştirmeleri hedeflenmektedir. | |||||||||
4 | Gerçek dünya problemlerine yönelik problem çözme ve projeler geliştirme yetenekleri kazanır. | |||||||||
5 | UserForm’lar oluşturarak kullanıcı dostu arayüzler geliştirir. | |||||||||
6 | Veri bilimine giriş yaparak ve veri işleme, analiz ve görselleştirme konularında temel bilgi ve beceriler kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |