Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analitik Geometri I | MAT 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKYİĞİT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SOLEY ERSOY, Prof.Dr. MAHMUT AKYİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Analitik Geometri ile ilgili temel kavramlar verilerek, bu dersin konularından başta geometri dersleri olmak üzere diğer derslerde kullanılacak donanımı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Afin uzay, Öklid uzay, Analitik düzlem, Düzlemde ve uzayda Kartezyen koordinatlar, Düzlemde vektörler, Uzayda vektörler, Vektörel çarpım, Karma çarpım, İç çarpım, Düzlemde doğrular, Düzlemde doğrular ve doğrular arasındaki ilişkiler, Uzayda doğrular ve doğrular arasındaki ilişkiler, Uzayda düzlemler, doğru-düzlem ilişkileri, açıortay düzlemleri, iki ve üç düzlemin durumu, Eğrilerin Kartezyen denklemleri ve grafik çizimleri, Eğrilerin kutupsal denklemleri ve grafik çizimleri, Kartezyen ve kutupsal koordinatlardaki eğrilerin ilişkisi, Eğrilerin parametrik denklemleri ve grafik çizimleri, Konikler, Çember |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzayları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Değişik koordinat sistemlerini tanımlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Vektörler hakkında detaylı bilgileri kullanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
4 | Vektörlerle ilgili değişik çarpımları gösterir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Düzlemde doğruların birbirlerine göre durumlarını yorumlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Uzayda doğruların birbirlerine göre durumlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Uzayda düzlemlerin birbirlerine göre durumlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
8 | Eğrilerin denklemlerini yorumlar, grafiklerini çizer | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Konik çeşitleri gösterir, doğadaki şekillerle ilişik kurar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afin uzay, Öklid uzay | [1] , [2] ve [3] |
2 | Analitik düzlem, Düzlemde ve uzayda Kartezyen koordinatlar | [1] , [2] ve [3] |
3 | Düzlemde vektörler | [1] , [2] ve [3] |
4 | Uzayda vektörler | [1] , [2] ve [3] |
5 | Vektörel çarpım, Karma çarpım, İç çarpım, Düzlemde doğrular | [1] , [2] ve [3] |
6 | Düzlemde doğrular ve doğrular arasındaki ilişkiler | [1] , [2] ve [3] |
7 | Uzayda doğrular ve doğrular arasındaki ilişkiler | [1] , [2] ve [3] |
8 | Uzayda düzlemler, doğru-düzlem ilişkileri, açıortay düzlemleri, iki ve üç düzlemin durumu | [1] , [2] ve [3] |
9 | Eğrilerin kartezyen denklemleri ve grafik çizimleri | [1] , [2] ve [3] |
10 | Eğrilerin kutupsal denklemleri ve grafik çizimleri | [1] , [2] ve [3] |
11 | Kartezyen ve kutupsal koordinatlardaki eğrilerin ilişkisi | [1] , [2] ve [3] |
12 | Eğrilerin parametrik denklemleri ve grafik çizimleri | [1] , [2] ve [3] |
13 | Konikler | [1] , [2] ve [3] |
14 | Çember | [1] , [2] ve [3] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU,"2 ve 3 Boyutlu uzaylarda Analitik Geometri", altıncı baskı, Ankara, 2003. [2]Prof. Dr. Rüstem Kaya," Analitik Geometri", beşinci baskı, Eskişehir, 2003. [3]Prof.Dr.Arif SABUNCUOĞLU, "Analitik Geometri" Nobel Yay. 5. BAskı,2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzayları yorumlar | |||||||||
2 | Değişik koordinat sistemlerini tanımlar | |||||||||
3 | Vektörler hakkında detaylı bilgileri kullanır | |||||||||
4 | Vektörlerle ilgili değişik çarpımları gösterir | |||||||||
5 | Düzlemde doğruların birbirlerine göre durumlarını yorumlar | |||||||||
6 | Uzayda doğruların birbirlerine göre durumlarını yorumlar | |||||||||
7 | Uzayda düzlemlerin birbirlerine göre durumlarını yorumlar | |||||||||
8 | Eğrilerin denklemlerini yorumlar, grafiklerini çizer | |||||||||
9 | Konik çeşitleri gösterir, doğadaki şekillerle ilişik kurar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |