Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Programlama | MAT 423 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Program yapma aşamalarını öğrenir, paket program ortamını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Veri tiplerini ayırt ederek değişken oluşturur, veri giriş çıkış komutlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Karşılaştırma komutlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | For döngüsü gereken durumları bilir, döngü oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Özel sayılar oluşturan program yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
6 | Diziler kullanarak sayısal analizden bazı problemleri çözer. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | "while" döngüsü gereken durumları bilir, döngü oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Daha önceden yazılmış bir programın ekran çıktısını oluşturur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
9 | Matris problemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
10 | Başka bir programda kullanmak üzere fonksiyon oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
11 | Lineer Cebir ile alakalı problemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
12 | Limit, türev ve integral hesaplar. | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
13 | Grafik çizme ortamını tanır ve basit grafikleri çizer. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
14 | İki ve üç boyutlu grafikler çizer. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlama aşamaları, paket program program ortamı | |
2 | Veri giriş çıkış komutları, değişken tanımlama ve değer atama, paket programa ait bazı deyimler | |
3 | Aritmetik ve mantıksal operatörler, karşılaştırma komutları | |
4 | Döngü yapıları (for döngüsü) | |
5 | Sayılar teorisinden bazı problemler | |
6 | Diziler, sayısal analizden bazı problemler | |
7 | Döngü yapıları (while döngüsü) | |
8 | Sayılar teorisi ve sayısal analiz problemleri (devam) | |
9 | Diziler ve çok boyutlu dizilerde işlemler | |
10 | Fonksiyon hazırlayıp kullanma | |
11 | Bazı lineer cebir problemlerinin çözümleri | |
12 | Bir fonksiyonun limit, türev ve integralini bulma | |
13 | Basit grafik çizimi | |
14 | İki ve üç boyutlu grafik çizimleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. VATANSEVER Fahri, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Ankara-2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Program yapma aşamalarını öğrenir, paket program ortamını tanır. | |||||||||
2 | Veri tiplerini ayırt ederek değişken oluşturur, veri giriş çıkış komutlarını kullanır. | |||||||||
3 | Karşılaştırma komutlarını kullanır. | |||||||||
4 | For döngüsü gereken durumları bilir, döngü oluşturur. | |||||||||
5 | Özel sayılar oluşturan program yapar. | |||||||||
6 | Diziler kullanarak sayısal analizden bazı problemleri çözer. | |||||||||
7 | "while" döngüsü gereken durumları bilir, döngü oluşturur. | |||||||||
8 | Daha önceden yazılmış bir programın ekran çıktısını oluşturur. | |||||||||
9 | Matris problemleri çözer. | |||||||||
10 | Başka bir programda kullanmak üzere fonksiyon oluşturur. | |||||||||
11 | Lineer Cebir ile alakalı problemleri çözer. | |||||||||
12 | Limit, türev ve integral hesaplar. | |||||||||
13 | Grafik çizme ortamını tanır ve basit grafikleri çizer. | |||||||||
14 | İki ve üç boyutlu grafikler çizer. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |