Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nükleer Kimya | KIM 454 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Fizikokimya I ve II, Anorganik Kimya |
Önerilen Seçmeli Dersler | Kuantum Kimyası, Kimyasal Kinetik, |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT TEKER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere, atom ve atomun çekirdeği ve Nükleer kimya hakkında daha ayrıntılı bilgi vermek ve bu konunun daha iyi kavranılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Çekirdeğin yapısı ve özellikleri, element parçacıkları, çekirdek kuvvetleri ve kararlılığı, radyoaktif bozunma ve hızı, bağlanma enerjisi, radyoaktif bozunma serileri, çekirdek tepkimeleri, termonükleer reaksiyonlar, fizyon ve füzyon, radyoaktif ışımalar ve madde ile etkileşim, radyoaktif elementler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atomun elektronik yapısı hakkında detaylı bilgi edinme, | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Çekirdek (Nükleer kimya) ile ilgili özellikleri daha iyi kavrama, | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Radyoaktiflik ile ilgili olayları daha iyi anlama | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çekirdeğin Yapısı, Atomun ve Çekirdeğin Bazı Özellikleri | [1] Sayfa 4-22 |
2 | Element Parçacıkları | [1] Sayfa 22-37 |
3 | Çekirdek Kuvvetleri ve Çekirdeğin Kararlılığı | [1] Sayfa 37-61 |
4 | Radyoaktif Bozunma | [1] Sayfa 61-71 |
5 | Çekirdek Bağlanma Enerjisi ve Radyoaktif Bozunma Hızı | [1] Sayfa 71-85 |
6 | Radyoaktif Bozunma Serileri | [1] Sayfa 94-102 |
7 | Çekirdek Tepkimeleri | [1] Sayfa 103-117 |
8 | Çekirdek Bölünmesi (Fizyon) | [1] Sayfa 117-127 |
9 | Arasınav | |
10 | Çekirdek Bölünmesi (Fizyon) | [1] Sayfa 127-139 |
11 | Termonükleer Reaksiyonlar ve Çekirdek Füzyonu | [1] Sayfa 140-152 |
12 | Alfa, Beta ve Gama Işınlarının Madde ile Etkileşmesi | [1] Sayfa 152-161 |
13 | Trans Uranyum Elementleri | [1] Sayfa 161-166 |
14 | Trans Uranyum Elementleri | [1] Sayfa 167-174 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] İrez, G., Çekirdek Kimyası, Muğla Üniversitesi 2002 |
Ders Kaynakları | [2] Cebe, M., Atom ve Moleküler Kimyası, Uludağ Üniversitesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atomun elektronik yapısı hakkında detaylı bilgi edinme, | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||
2 | Çekirdek (Nükleer kimya) ile ilgili özellikleri daha iyi kavrama, | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3 | Radyoaktiflik ile ilgili olayları daha iyi anlama | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Ödev | 2 | 24 | 48 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |