Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Parfüm Kimyası | KIM 436 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Parfüm sanayisine yönelik organik kimyanın anlatılması, temel kavramlarının verilmesi, mezun olabilecek öğrencilerin ilerde karşılaşabilecek bir organik maddeden bir parfümün sentezinin nasıl gerçekleşeceği veya bu sentezin parfüm sanayine nasıl uygulanacağı bilincine varılması hususunda önemlidir. Endüstriyel boyuta değişik sentez örnekleri sunarak ve önemli bazı endüstriyel organik maddeleri çeşitli özellikleriyle tanıtmak ve bu maddelerin sentez prosesleri konusunda temel bilgileri vermek ve de endüstride karşılaşabileceği farklı prosesleri analiz edebilme yeteneğinin kazandırılması bakımından önem arz etmektedir. |
Dersin İçeriği | Parfüm kimyasının temel prensipleri, reaksiyonları, organik reaksiyonlardan parfüm sentez proses tipleri, mekanistik kademeleri ve kulanabilirliklerinin incelenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Parfüm kimyanın temel prensiplerini endüstriyel boyuta uygulayabilme yeteneği gelişir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Endüstride karşılaşılan parfüm proseslerinin donanımlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Parfüm eldesinde kullanılan aktif maddeleri belirler, | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, |
4 | Parfüm eldesinde kullanılan aktif maddelerin sentez dizaynını tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Tasarlanan sentez dizaynlarının kullanılabilirliklerini irdeler | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
6 | Endüstride bazı parfüm proseslerin çevre ile olan ilişki boyutlarını değerlendirir | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Parfüm Kimyaya Giriş | Ders notları |
2 | Parfüm tarihçesi ve osmanlı döneminde parfüm sektörü | Ders notları |
3 | Koku kaynakları | Ders notları |
4 | Uçucu Yağlar | Ders notları |
5 | Uçucu Yağ elde etme yöntemleri | Ders notları |
6 | Doğal bileşiklerden parfüm sentezi | Ders notları |
7 | Acı ve Baharatlı bileşiklerden parfüm sentez | Ders notları |
8 | Et ve süt ürünlerinden oluşan koku maddeleri | Ders notları |
9 | ARASINAV | |
10 | C,H,O içeren koku maddeleri ve sentezi | Ders notları |
11 | C,H,O içeren koku maddeleri ve sentezleri | Ders notları |
12 | Heterosiklik koku maddeleri ve sentezleri | Ders notları |
13 | Heterosiklik koku maddeleri ve sentezleri | Ders notları |
14 | Endüstriyel parfüm sentez ve prosesi | Ders notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] LANZOTİ, V., TAGLİALATELA-SCAFATİ., ‘’Flavour and Fragrance Chemistry’’ Sakarya Üniversitesi Kütüphanesi., Dok. D. Bşk. NO: 56855 [2]. RoWe, D.J, "Chemistry and Technology of Flavors and Fragrances "blackwell publishing, oxford, UK. 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Parfüm kimyanın temel prensiplerini endüstriyel boyuta uygulayabilme yeteneği gelişir | 4 | 3 | 5 | |||||||||
2 | Endüstride karşılaşılan parfüm proseslerinin donanımlarını kavrar | 4 | 3 | 5 | |||||||||
3 | Parfüm eldesinde kullanılan aktif maddeleri belirler, | 4 | 3 | 3 | |||||||||
4 | Parfüm eldesinde kullanılan aktif maddelerin sentez dizaynını tasarlar | 3 | 3 | 4 | |||||||||
5 | Tasarlanan sentez dizaynlarının kullanılabilirliklerini irdeler | 3 | 4 | 3 | |||||||||
6 | Endüstride bazı parfüm proseslerin çevre ile olan ilişki boyutlarını değerlendirir | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 32 | 512 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 4 | 4 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 616 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 24,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |