Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biosensörler | KIM 472 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Son yıllarda biyolojik temelli hassas sensörler birçok bilim alanında olduğu gibi biyokimya alanında seçici analizlerde yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu dersin amacı biyosensör tanımı ve kavramının açıklanması ile bu sesörlerin yapı ve fiziksel özelliklerinin kavranarak pekiştirilmesine yardımcı olmaktır. Ayrıca biyosensörlerin ne şekilde ve ne amaçla kullanılabileceğinin kavranmasını sağlar. |
Dersin İçeriği | Biyosensörlere giriş, biyosensörlerin tanıtımı, yapısı, çalışma prensipleri, performans kriterleri, biyosensörlerin ne şekilde hazırlandığı, biyosensörlerin başlıca kısımları, biyomalzemeler, reseptörler, reseptörlerin ve biyoajanların sabitlenmesi. biyosensörlerin karakterizasyonları, fonksiyonları ve başlıca uygulama alanları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyosensörlerin yapı ve özelliklerini tanımlar | ||
2 | Biyosensörlerin kısımlarını belirler | ||
3 | Biyoreseptörlerin biyosensörlerdeki kullanımını tasarlar | ||
4 | Biyoreseptörlerin sabitlenmesini tasarlar | ||
5 | Biyosensörlerin çalışma ve analizlerini irdeler | ||
6 | Biyosensörlerin uygulama alanlarını değerlendirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sensörler hakkında genel giriş | 1.Hafta Sunusu |
2 | Biyosensörlerin tanımı ve genel bakış | 2.Hafta Sunusu |
3 | İletken polimerlerin yapısı ve hazırlanması | 3.Hafta Sunusu |
4 | İletken polimerlerin biyosensörlere uygulanması | 4.Hafta Sunusu |
5 | Kullanlan başlıca biyoreseptörler ve biyomalzemeler | 5.Hafta Sunusu |
6 | Biyomalzemelerin sabitlenmesinde kullanılan yöntemler | 6.Hafta Sunusu |
7 | Sabitlenmiş biyoreseptörlerin uygulamaları | 7.Hafta Sunusu |
8 | Biyoreseptör çeşitleri | 8.Hafta Sunusu |
9 | Ara sınav | |
10 | Enzim sensörleri | 9.Hafta Sunusu |
11 | Enzim sabitlenmesi | 10.Hafta Sunusu |
12 | Enzimlerin biyosensörlerde kullanılması ve çeşitliliği | 11.Hafta Sunusu |
13 | Enzim biyosensörlerin uygulama alanları | 12.Hafta Sunusu |
14 | Biyosensörlerin uygulama alanları | 13.Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1] ] Prof. Dr. A. TELEFONCU " Biyosensörler" Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi Basımevi, 1999, İzmir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyosensörlerin yapı ve özelliklerini tanımlar | ||||||||||||
2 | Biyosensörlerin kısımlarını belirler | ||||||||||||
3 | Biyoreseptörlerin biyosensörlerdeki kullanımını tasarlar | ||||||||||||
4 | Biyoreseptörlerin sabitlenmesini tasarlar | ||||||||||||
5 | Biyosensörlerin çalışma ve analizlerini irdeler | ||||||||||||
6 | Biyosensörlerin uygulama alanlarını değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |