Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enzim Kimyası | KIM 473 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI, |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Canlılarda hücrede meydana gelen biyokimyasal reaksiyonları katalizleyen enzimlerin mekanizmalarının canlı organizmalarda ne kadar önemli olduğunu anlamaya yardımcı olur ve biyokimya, tıp, ilaç, tarım, gıda gibi bir çok alanda enzimlerin önemi ve kullanımı hakkında bilgilendirir. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enzimleri adlandırır ve sınıflandırır | ||
2 | Enzimlerin mekanizmalarını sorgular | ||
3 | Enzim kinetiğini analiz eder. | ||
4 | Enzimlerin katalizlediği reaksiyonları tanır | ||
5 | Enzimlerin çalışma sistemlerini irdeler | ||
6 | Enzimlerin saflık derecelerini değerlendirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enzimlerin tanımı, adlandırılması ve sınıflandırılması | 1.Hafta Sunusu |
2 | Enzimlerin yapı ve özellikler | 2.Hafta Sunusu |
3 | Enzim kinetiği ve mekanizmaları | 3.Hafta Sunusu |
4 | Enzim inhitörleri ve mekanizmaları | 4.Hafta Sunusu |
5 | Enzimlerin katalizledikleri reaksiyonlar | 5.Hafta Sunusu |
6 | Enzimlerin katalizlediği grup transferleri reaksiyonları | 6.Hafta Sunusu |
7 | Enzimlerin katalizlediği indirgenme yükseltgenme reaksiyonları | 7.Hafta Sunusu |
8 | Enzimatik eliminasyon reaksiyonları | 8.Hafta Sunusu |
9 | Arasınav | |
10 | Enzimlerin katalizlediği izomerleşme ve yeniden düzenlenme reaksiyonları | 9.Hafta Sunusu |
11 | Enzimatik diğer reaksiyonlar | 10.Hafta Sunusu |
12 | Enzim saflaştırma basamakları | 11.Hafta Sunusu |
13 | Enzimleri saflaştırma metodları | 12.Hafta Sunusu |
14 | Enzimlerin primer yapı analizleri | 13.Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | [1] C. Walsh Enzymatic reaction mechanisms Freeman and Company, 1979, New York. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Enzimleri adlandırır ve sınıflandırır | ||||||||||||
2 | Enzimlerin mekanizmalarını sorgular | ||||||||||||
3 | Enzim kinetiğini analiz eder. | ||||||||||||
4 | Enzimlerin katalizlediği reaksiyonları tanır | ||||||||||||
5 | Enzimlerin çalışma sistemlerini irdeler | ||||||||||||
6 | Enzimlerin saflık derecelerini değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |