Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kükürt Kimyası | KIM 435 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kükürt içeren organik bileşiklerin sınıflandırılması, adlandırılması, eldesi, reaksiyonları, fiziksel özellikleri hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Tiyoller, tiyoeterler, tiyoasetaller, sülfenik asit ve türevleri, tiyokarbonil bileşikleri, sülfonyum tuzları, sülfoksitler, sülfinik asit ve türevleri, sülfüranlar, sülfonlar, sülfoksimler, sülfonik asit ve türevleri, kükürt içeren doğal ürünlerin sentezi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kükürtlü organik bileşiklerin genel özelliklerini anlama | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Kükürt atomu içeren fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrama, | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Reaksiyon mekanizmalarını anlama ve yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Kükürt içeren doğal ürünleri sentezleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tiyoller | [1] Sayfa 5-10 |
2 | Tiyoeterler | [1] Sayfa 11-17 |
3 | Tiyoasetaller | [1] Sayfa 18-21 |
4 | Sülfenik asit ve türevleri | 1] Sayfa 22-25 |
5 | Tiyokarbonil bileşikleri | [1] Sayfa 26-30 |
6 | Sülfonyum tuzları | [1] Sayfa 31-35 |
7 | Sülfoksitler | [1] Sayfa 36-41 |
8 | Sülfinik asit ve türevleri | [1] Sayfa 42-48 |
9 | ARASINAV | |
10 | Sülfüranlar | [1] Sayfa 48-53 |
11 | Sülfonlar | [1] Sayfa 54-60 |
12 | Sülfoksimler | [1] Sayfa 61-68 |
13 | Sülfonik asit ve türevleri | [1] Sayfa 69-82 |
14 | Kükürt içeren doğal ürünlerin sentezi | [1] Sayfa 83-91 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] BAILEY, D. B., MORGAN K. M., Organosulfur Chemistry, Oxford University Press, New York, 2003. |
Ders Kaynakları | [2] SOLOMONS, G., Organik Kimya (çeviri), Literatür Yayınları, İstanbul, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kükürtlü organik bileşiklerin genel özelliklerini anlama | 0 | 4 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | |
2 | Kükürt atomu içeren fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrama, | 0 | 4 | 5 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 |
3 | Reaksiyon mekanizmalarını anlama ve yorumlayabilme | 0 | 5 | 4 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 |
4 | Kükürt içeren doğal ürünleri sentezleyebilme | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |