Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fonksiyonel Polimerler | KIM 423 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT TUNA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT TUNA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Fonksiyonel polimer sistemlerinin özellikleri ve uygulama alanları hakkında bilgi birikimine sahip olmak. Bu polimerlerin kimyasal yapısının ve fiziksel özelliklerinin polimere kazandırdığı fonksiyonelliği irdelemek. Fonsiyonel polimerler hakkında yorum yapabilme ve gelecekteki uygulamları hakkında öngrüde bulabilcek bilgi birimine sahip olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, fonksiyonel polimerlerin kimyasal yapıları ile fiziksel özelliklerini ilişkilendirerek bu yapıların polimere kazandırdığı işlevselliği incelemeyi, mevcut ve potansiyel uygulama alanları hakkında bilgi edinmeyi ve bu sistemler üzerine analitik değerlendirmeler yapabilme yetkinliği kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fonksiyonel polimerlerin sınıflandırılması ve temel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Fonksiyonel grupların polimer yapısı üzerindeki etkilerini analiz eder. | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Fonksiyonel polimerlerin başlıca kullanım alanlarını tanımlar ve örneklendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Fonksiyonel polimer tasarımı sürecinde yapısal-fonksiyonel ilişki kurar. | Tartışma, Örnek Olay, | Eşleştirme Testler, |
5 | Gelişen teknolojiye bağlı olarak fonksiyonel polimerlerin gelecekteki potansiyel kullanım alanlarını öngörür. | Problem Çözme, Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Polimer Kavramı ve Polimer Bilimine Giriş | |
2 | Polimerleşme Kavramı ve Polimerizasyon Reaksiyonları | |
3 | Fonsiyonel Polimer Kavramı-1 (Fonsiyonel polimer tasarımı, monomer tasarımı v.b.) | |
4 | Fonsiyonel Polimer Kavramı-2 (Fonsiyonel polimer üretimi, modifikasyonu v.b.) | |
5 | İletken Polimerler | |
6 | Biyopolimerler | |
7 | Membran ve Teknolojileri | |
8 | Arasınav | |
9 | Polimerik Katalizörler | |
10 | Hibrit polimerler ve Sol Jel uygulamları | |
11 | Fonksiyonel polimelerin enerji uygulamaları | |
12 | Sıvı kristaller | |
13 | Akıllı Polimerler | |
14 | Fonksiyonel Polimerlerin Geleceği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
Ders Kaynakları | [1] Richardson,T.H. (2000). Functional Organic and Polymeric Materials. Weinheim: Wile [2] H.S. Nalwa, Advanced Functional Molecules and Polymers, CRC Press, ISBN:9789056993085 [3] T.Seçkin, Polimer Kimyası(Fonksiyonel Yaklaşım ve Uygulamları, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fonksiyonel polimerlerin sınıflandırılması ve temel özelliklerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Fonksiyonel grupların polimer yapısı üzerindeki etkilerini analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Fonksiyonel polimerlerin başlıca kullanım alanlarını tanımlar ve örneklendirir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Fonksiyonel polimer tasarımı sürecinde yapısal-fonksiyonel ilişki kurar. | ||||||||||||
5 | Gelişen teknolojiye bağlı olarak fonksiyonel polimerlerin gelecekteki potansiyel kullanım alanlarını öngörür. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |