Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kromatografi | KIM 444 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CAN SERKAN KESKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CAN SERKAN KESKİN, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kimya öğrencilerine kromatografik analizleri yapabilmesi için gerekli temel bilgi ve kavramları kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Kromatografik ayırmalara giriş, sıvı kromatografi, gaz kromatografi, süperkritik akışkan kromatografi, elektroforez, ilaç analizleri ve kromatografi |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kromatografi ile ilgili temel tanımları bilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
2 | Kromatografi çeşitlerini bilir. | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, | |
3 | Sıvı kromatografi kullanım yeri ve amaçlarını bilir, sonuçları irdeleyebilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
4 | Gaz kromatografi kullanım yeri ve amaçlarını bilir, sonuçları irdeleyebilir. | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, | |
5 | Elektroforez kullanım yeri ve amaçlarını bilir, sonuçları irdeleyebilir. | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, | |
6 | Kromatografik analiz metodu uygulayabilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kromatografik ayırmalara giriş | |
2 | Kromatografik ayırmalara giriş | |
3 | Kromatografik ayırmalara giriş | |
4 | Sıvı kromatografi | |
5 | Sıvı kromatografi | |
6 | Gaz kromatografi | |
7 | Gaz kromatografi | |
8 | Arasınav | |
9 | Süperkritik akışkan kromatografi | |
10 | Süperkritik akışkan kromatografi | |
11 | Elektroforez | |
12 | Elektroforez | |
13 | İlaç analizleri ve kromatografi | |
14 | İlaç analizleri ve kromatografi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Enstrümantal Analiz İlkeleri, Douglas A. Skoog, F James Holler, Stanley R. Crouch, 6. Baskı. 2013.
|
Ders Kaynakları | Enstrümantal Analiz İlkeleri, Douglas A. Skoog, F James Holler, Stanley R. Crouch, 6. Baskı. 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kromatografi ile ilgili temel tanımları bilir. | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 |
2 | Kromatografi çeşitlerini bilir. | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 |
3 | Sıvı kromatografi kullanım yeri ve amaçlarını bilir, sonuçları irdeleyebilir. | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 |
4 | Gaz kromatografi kullanım yeri ve amaçlarını bilir, sonuçları irdeleyebilir. | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 |
5 | Elektroforez kullanım yeri ve amaçlarını bilir, sonuçları irdeleyebilir. | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 |
6 | Kromatografik analiz metodu uygulayabilir. | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |