Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimyacılar İçin Matematik | KIM 209 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Matematik 1 almış olması önerilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYNUR MANZAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYNUR MANZAK, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin, Matematiğin ana prensip ve kavramlarını anlamasını sağlamak ve özel olarak da Fizikokimya ve Analitik Kimya için bir temel oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Koordinat sistemleri. Fonksiyonlar ve grafikler. Logaritma ve özellikleri. Diferansiyel hesap: Tek ve çok değişkenli fonksiyonlar. İntegral hesap: Belirli ve belirsiz integral; integral alma metotları; belirli integrallerin uygulamaları; çok katlı integraller. Sonsuz seriler. Diferansiyel denklemler: Adi diferansiyel denklemler ve çözümleri. Sayısal metotlar: Newton-Raphson metodu; sayısal integrasyon, yamuk ve simpson metodu. Temel istatistik ve hata analizi: En küçük kareler metodu ve eğri uydurma. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerini bilir. | ||
2 | Verileri grafikle gösterebilir | ||
3 | Fonksiyonların türevini alabilir. | ||
4 | Türev ve integrali kimyasal hesaplamalarda kullanabilir. | ||
5 | İntegrasyon uygulamalarını yapabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kartezyen Koordinatlar | |
2 | Fonksiyonlar ve Grafikler | |
3 | Logaritma | |
4 | Diferansiyel Hesaplamalar, Kısmi Türev, Toplam Diferansiyel, Mak.ve Min. Noktalar | |
5 | İntegral Hesaplamalar | |
6 | Sonsuz Seriler | |
7 | Maclaurin ve Taylor Serileri | |
8 | Çözümlü Örnekler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | En Küçük Kareler Metodu | |
11 | Newton-Raphson Yöntemi | |
12 | Yamuk ve Simpson Metodu | |
13 | Diferansiyel Denklemler | |
14 | Diferansiyel Denklemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Çeviren, Prof Dr. Zeki Büyükmumcu,Kimyacılar için Uygulamalı Matematik, J.R.Barrante 3. Baskıdan 2009, Nobel Kitabevi-Ankara [2] Hirst, D.M., Mathematics for Chemists, MacMillan, London, 1976. [3] Mathematica 5.1 for Microsoft Windows, Copyright 1988-2004 Wolfram Research, Inc., New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerini bilir. | ||||||||||||
2 | Verileri grafikle gösterebilir | ||||||||||||
3 | Fonksiyonların türevini alabilir. | ||||||||||||
4 | Türev ve integrali kimyasal hesaplamalarda kullanabilir. | ||||||||||||
5 | İntegrasyon uygulamalarını yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |