Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmede Mesleki Eğitim | KIM 496 | 8 | 4 + 20 | 14 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | Staj |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT TUNA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN, Doç.Dr. MURAT TUNA, Doç.Dr. AYNUR MANZAK, Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA, Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, Prof.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ, Dr.Öğr.Üyesi ŞEYMA DOMBAYCIOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI, Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, Prof.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ, Doç.Dr. BARIŞ SEÇKİN ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Öğrencinin mesleki eğitimine yönelik kariyer planlaması yapabilmesi, mesleğine yönelik bir konuyu çalışması, araştırması, raporlaması ve sözlü olarak sunması, kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulamaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletme ortamında mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | Performans Değerlendirme, |
2 | İşletmenin organizasyon yapısını, üretim veya hizmet süreçlerini analiz edebilir. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Sözlü Sınavlar, |
3 | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını iş ortamında etkin bir şekilde uygular. | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmelerde Mesleki Eğitimin Tanımı ve Amacı | |
2 | İşletme Tanıma ve Kurumsal Yapılar | |
3 | Mesleki Etik ve İş Disiplini | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) | |
5 | İşyeri Gözlemi ve Uygulamalı Görevler | |
6 | Kalite Yönetimi ve Süreç İyileştirme | |
7 | İletişim ve Takım Çalışması | |
8 | Ara Sınav / Rapor Değerlendirme | |
9 | Zaman Yönetimi ve İş Planlaması | |
10 | Problem Çözme ve Karar Verme | |
11 | Teknoloji Kullanımı ve Dijital Yeterlilik | |
12 | Girişimcilik ve Yenilikçilik | |
13 | Rapor Yazımı ve Sunum Teknikleri | |
14 | Final Sunumları ve Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İşletmede uygulanan test ve ölçümlerin prosedürleri |
Ders Kaynakları | Standart metotlar (TS, ASTM vb), Ulusal ve uluslar arası bilimsel arama motorları (web of science, sciencedirect vb), İlgili cihazların kullanım klavuz ve metotları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletme ortamında mesleki bilgi ve becerilerini uygulayabilir. | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 4 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 5 |
2 | İşletmenin organizasyon yapısını, üretim veya hizmet süreçlerini analiz edebilir. | ||||||||||||
3 | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını iş ortamında etkin bir şekilde uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 0 |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 24 | 384 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 386 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,44 | ||
dersAKTSKredisi | 15 |