Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşletmede Mesleki Eğitim KIM 496 8 4 + 20 14 15
Ön Koşul Dersleri

Staj

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN, Doç.Dr. MURAT TUNA, Doç.Dr. AYNUR MANZAK, Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA, Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, Doç.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ, Dr.Öğr.Üyesi ŞEYMA DOMBAYCIOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI, Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, Prof.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ, Doç.Dr. BARIŞ SEÇKİN ARSLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Belirli mesleklere yönelik öğrencilerimize verilen bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlıklarını, iş ortamında uygulamalı olarak yaptırmak suretiyle, hayata hazırlamak ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Öğrencinin mesleki eğitimine yönelik kariyer planlaması yapabilmesi, mesleğine yönelik bir konuyu çalışması, araştırması, raporlaması ve sözlü olarak sunması, kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini iş yerinde uygulamaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak becerilerini geliştirir. Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Kimya ile ilgili farklı cihazları kullanabilir.
3 Mesleki bilgi ve becerilerini farklı kimya laboratuarlarında ve işletmelerinde uygulayabilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşyeri tanıtımı ve ilgili sektörün tanıtımı
2 Çalışma birimi tanıtımı
3 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
4 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
5 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
6 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
7 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
8 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
9 Öğrencinin ara rapor sunumu
10 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
11 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
12 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
13 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
14 İşyerindeki kimyasal analizler, testler, kontroller, cihazlar, metot ve standartlar
Kaynaklar
Ders Notu

İşletmede uygulanan test ve ölçümlerin prosedürleri

Ders Kaynakları

Standart metotlar (TS, ASTM vb), Ulusal ve uluslar arası bilimsel arama motorları (web of science, sciencedirect vb), İlgili cihazların kullanım klavuz ve metotları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. X
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. X
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. X
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi X
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. X
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. X
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması X
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. X
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak becerilerini geliştirir. 0 0 2 2 3 4 0 0 2 2 3 5
2 Kimya ile ilgili farklı cihazları kullanabilir.
3 Mesleki bilgi ve becerilerini farklı kimya laboratuarlarında ve işletmelerinde uygulayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 24 384
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 386
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 15,44
Dersin AKTS Kredisi 15