Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizikokimya Laboratuvarı II | KIM 304 | 6 | 0 + 4 | 4 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kompleks oluşumunu spektroskopi yöntemiyle inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Belirli bir sıvının kırılma indisi ve yoğunluğunun ölçülmesi, bulunan değerler yardımı ile spesifik ve moleküler kırılmalarının hesaplanması | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Bir sıvının gizli buharlaşma entalpisini ve kohezif enerji yoğunluğunu belirlemektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kriyoskopi yöntemi ile saf bir sıvı ile elektrolit olmayan bir madde ile hazırlanan çözeltinin donma noktası tayin edilir ve çözünen maddenin molekül ağırlığı hesaplanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Asit-baz titrasyonlarının potansiyometrik titrasyonla ekivalent noktalarının bulunması ve zayıf asitlerin Ka sabitlerinin belirlenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Reaksiyon hız sabiti, yarılanma süresi ve aktivasyon enerjisini hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Asidi zayıf bazı kuvvetli bir tuzun farklı konsantrasyonlardaki pH değerlerinin yardımıyla hidroliz sabitini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Çözeltideki bileşenlerin herhangi bir derişimindeki molar ve kısmi molar hacimlerinin bulunması | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deneylerle ilgili teorik bilgi verilmesi | |
2 | Fizikokimya laboratuarı II için ön hazırlık | [1] Sayfa II-XII |
3 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliği | [1] Sayfa XIII-XVI |
4 | Sıvıların kırılma indisi ve moleküler kırılma (refraktometri) | [1] Sayfa 1-6 |
5 | Bir sıvının gizli buharlaşma entalpisinin ve kohezif enerji yoğunluğunun belirlenmesi | [1] Sayfa 7-12 |
6 | Kriyoskopi yöntemiyle molekül ağırlığı tayini | [1] Sayfa 13-20 |
7 | Potonsiyometrik asit-baz titrasyonu ve zayıf bir asidin Ka sabitinin tayini | [1] Sayfa 21-24 |
8 | Bir reaksiyonun kinetiğinin incelenmesi | [1] Sayfa 27-31 |
9 | ARASINAV | [1] Sayfa 32-35 |
10 | Asidi zayıf bir tuzun hidrolizinin pH ölçümleriyle belirlenmesi | [1] Sayfa 32-35 |
11 | Fe (III) iyonu ile tiyosiyanat arasındaki kompleks oluşumunun incelenmesi | [1] Sayfa 36-40 |
12 | Sulu çözeltilerde kısmi molar hacimlerinin belirlenmesi | [1] Sayfa 40-42 |
13 | Telafi deneyleri | |
14 | Telafi deneyleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Tutkun, O., Şengil, İ.A., Teker, M., Demircan, N., Özacar, M., Kumbasar, R.A., Gülfen, M.,Manzak, A., Fizikokimya Laboratuarı II, 1998. |
Ders Kaynakları | [2] A. Gürses, S. Bayrakçeken, Deneysel Fizikokimya, Kültür ve Eğitim Vakfı yayınları, Erzurum 1996 [3] P. W. Atkins, Fizikokimya. Ankara, Bilim Yayıncılık, 2001. [4] A.M Halpern,. Deneysel Fizikokimya. Upper Saddle River, N.J. :Prentice Hall, 1997. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kompleks oluşumunu spektroskopi yöntemiyle inceler. | ||||||||||||
2 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliğini bilir. | ||||||||||||
3 | Belirli bir sıvının kırılma indisi ve yoğunluğunun ölçülmesi, bulunan değerler yardımı ile spesifik ve moleküler kırılmalarının hesaplanması | ||||||||||||
4 | Bir sıvının gizli buharlaşma entalpisini ve kohezif enerji yoğunluğunu belirlemektir. | ||||||||||||
5 | Kriyoskopi yöntemi ile saf bir sıvı ile elektrolit olmayan bir madde ile hazırlanan çözeltinin donma noktası tayin edilir ve çözünen maddenin molekül ağırlığı hesaplanır. | ||||||||||||
6 | Asit-baz titrasyonlarının potansiyometrik titrasyonla ekivalent noktalarının bulunması ve zayıf asitlerin Ka sabitlerinin belirlenmesi | ||||||||||||
7 | Reaksiyon hız sabiti, yarılanma süresi ve aktivasyon enerjisini hesaplar | ||||||||||||
8 | Asidi zayıf bazı kuvvetli bir tuzun farklı konsantrasyonlardaki pH değerlerinin yardımıyla hidroliz sabitini belirler. | ||||||||||||
9 | Çözeltideki bileşenlerin herhangi bir derişimindeki molar ve kısmi molar hacimlerinin bulunması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |