Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik Laboratuvarı-V | FIZ 307 | 5 | 0 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Elektronik dersi ile beraber alınması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere elektronik konularının deney ortamında kavranması bazı fiziksel niceliklerin ölçülmesi , beklenen değerler ile karşılaştırılmasını vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Mesleki etik ilkeleri ve sorumluluklar, Laboratuvarda Uyulması Gereken Kurallar ile İş Sağlığı ve Güvenliği Esasları, Elektronik dersinde işlenen konuların deneyleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kurallar ile İş Sağlığı ve Güvenliği Esasları | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
2 | Bir diyodu yarım doğrultucu olarak kullanır. | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
3 | İki ve dört diyotlu devreleri kullanarak AC sinyalini DC sinyaline çevirir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Bir diyot ve bir kapasitör kullanarak kare dalgayı pozitife veya negatife kenetler. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Transistörleri devrede anahtar olarak kullanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki etik ilkeler ve sorumluluk bilinci üzerine karşılaşılabilecek durumlar, Laboratuvarda Uyulması Gereken Kurallar ile İş Sağlığı ve Güvenliği Esasları | [1] Ders Notları |
2 | Osiloskop kullanımı ve board üzerinde devre kurulumu | [1] 5-10 |
3 | Yarım dalga doğrultucu devreleri | [1] 11-15 |
4 | İki diyotla kurulan tam dalga doğrultucu devreleri | [1] 16-17 |
5 | Dört diyotla kurulan tam dalga doğrultucu devreleri | [1] 18-19 |
6 | Seri diyotlu limiter devreleri | [1] 20-23 |
7 | Paralel diyotlu limiter devreleri | [1] 23-29 |
8 | Paralel diyotlu limiter devreleri (Devam) | [1] 23-29 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Zener diyotlu limiter devreleri | [1] 30-33 |
11 | Kenetleyici devreleri | [1] 33-38 |
12 | Kenetleyici devreleri (Devam) | [1] 33-38 |
13 | Transistör’ün anahtar olarak kullanılması | [1] 38-47 |
14 | Transistör’ün anahtar olarak kullanılması (Devam) | [1] 38-47 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri, Elektronik Lab. Deney Föyü, 2014. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | ||||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | ||||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | ||||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | ||||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | ||||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | ||||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | ||||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | ||||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | ||||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kurallar ile İş Sağlığı ve Güvenliği Esasları | |||||||||||
2 | Bir diyodu yarım doğrultucu olarak kullanır. | |||||||||||
3 | İki ve dört diyotlu devreleri kullanarak AC sinyalini DC sinyaline çevirir. | |||||||||||
4 | Bir diyot ve bir kapasitör kullanarak kare dalgayı pozitife veya negatife kenetler. | |||||||||||
5 | Transistörleri devrede anahtar olarak kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |