Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce | BIY 439 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEZGİ SOMUNCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyologlar için mesleki alanlarda literatürü takip ederek yararlanma becerisi kazanması ve bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede; - Temel dilbilgisine sahip olmaları, - Dinlediklerini anlamaları, - Karşılıklı konuşabilmeleri, - Okuduklarını anlamaları, - Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Biyolog olarak mezun olacak öğrencilerin kendi bilimsel alanlarıyla ilgili İngilizce literatürü okuma ve anlama becerisini ve öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında duyacakları İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerilerinin kazanılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoloji ile ilgili alanlardaki terminoloji hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Biyoloji alanındaki teknik tartışmalar da dahil olmak üzere hem somut hem de soyut konulardaki karmaşık metinlerin ana kirlerini anlayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Her iki taraf için de zorlama olmadan anadili konuşmacılarla düzenli etkileşimi mümkün kılan bir derece akıcılıkla etkileşime girebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Çok çeşitli konularda net, ayrıntılı metinler üretebilir ve çeşitli seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını veren güncel bir konu üzerine bakış açısını açıklayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Make and confirm predictions Write a summary paragraph Identify and categorize modal verbs | |
2 | Identify the main ideas in a reading write a biological paragraph recognize and use gerunds and innitives | |
3 | Demonstrate understanding of a timeline write an opinion essay recognize and use past unreal conditionals | |
4 | Demonstrate understanding of a timeline write an opinion essay recognize and use past unreal conditionals | |
5 | Identify different types of supporting details write a summary in scientific style recognize and use identifying adjective clauses | |
6 | Identify different types of supporting details write a summary in scientific style recognize and use identifying adjective clauses | |
7 | Scan a text to locate specic information write a descriptive essay Recognize and use future time clauses and expressions | |
8 | Recognize persuasive language Write a persuasive essay Distinguish between the uses of Simple Past, Present Perfect and Prefect Perfect Continuous | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Recognize persuasive language Write a persuasive essay Distinguish between the uses of Simple Past, Present Perfect and Prefect Perfect Continuous | |
11 | Recognize persuasive language Write a persuasive essay Distinguish between the uses of Simple Past, Present Perfect and Prefect Perfect Continuous | |
12 | Recognize the speaker in direct speech Write a comparison-and-contrast essay Distinguish between and use direct and indirect speech | |
13 | Recognize the speaker in direct speech Write a comparison-and-contrast essay Distinguish between and use direct and indirect speech | |
14 | Identify referents for the pronoun it Write a cause-and-effect essay Recognize and use common phrasal verbs |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Biyoloji alanındaki son yıllarda yayınlanan metinler ve makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyoloji ile ilgili alanlardaki terminoloji hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||||
2 | Biyoloji alanındaki teknik tartışmalar da dahil olmak üzere hem somut hem de soyut konulardaki karmaşık metinlerin ana kirlerini anlayabilir. | |||||||||||||
3 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur | |||||||||||||
4 | Her iki taraf için de zorlama olmadan anadili konuşmacılarla düzenli etkileşimi mümkün kılan bir derece akıcılıkla etkileşime girebilir | |||||||||||||
5 | Çok çeşitli konularda net, ayrıntılı metinler üretebilir ve çeşitli seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını veren güncel bir konu üzerine bakış açısını açıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |