Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Biyomimetik BIY 427 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU,
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Canlılarda bulunan sistemlerin yapısını insanların hizmetine sunacak şekilde taklit etme
Dersin İçeriği Biyomimetiğin hayatımızı değiştirmesi, bitkilerdeki tasarımlar, canlılar ve uçuş teknolojileri, ot ve böcek ile oluşturulan yeni ürünler, hayvanlardan öğrendiklerimiz, doğadaki teknolojiler
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Canlılardaki sistemlerin nasıl taklit edilmesi konusunda detaylı bilgiye sahip olur Anlatım,
2 Doğadaki teknolojinin farkına varabilme Anlatım,
3 Ot ve böceklerden oluşturulan ürünleri öğrenebilme Anlatım,
4 Biyomimetiğin hayatı nasıl kolaylaştırdığını öğrenebilme Anlatım,
5 Akıllı malzemeleri öğrenebilme Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Dalga ve titreşimlerin nasıl kullanıldığını öğrenebilme Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Biyomimetik Nedir? Bilim Doğayı Taklit Ediyor
2 Biyomimetik Hayatımızı Nasıl Değiştirecek?
3 Akıllı Malzemeler
4 Bitkilerdeki Tasarımlar ve Biyomimetik
5 Doğadaki Vites Kutuları ve Jet Motorları
6 Dalgaları ve Titreşimleri Kullanmak
7 Canlılar ve Uçuş Teknolojileri
8 Ot ve Böcekle Oluşturulan Yeni Ürünler
9 Ara Sınav
10 Hayvanlardan Öğrendiklerimiz
11 Teknolojiden Üstün Organlar
12 Biyomimetri ve Mimari
13 Canlıları Taklit Eden Robotlar
14 Doğadaki Teknoloji
Kaynaklar
Ders Notu Biyomimetik ders notları
Ders Kaynakları http://www.ebiyoloji.org/biyoloji/makaleler/286-biyomimetik-biyomimikri-nedir
Biomimetic, Janine Benyus, 2008
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Canlılardaki sistemlerin nasıl taklit edilmesi konusunda detaylı bilgiye sahip olur 5 5 4 4 5 4 4 5 4 5 4 3 4
2 Doğadaki teknolojinin farkına varabilme 5 4 4 4 3 3 4 3 4 4 4 4 3
3 Ot ve böceklerden oluşturulan ürünleri öğrenebilme 5 5 5 5 4 4 5 4 5 5 4 4 5
4 Biyomimetiğin hayatı nasıl kolaylaştırdığını öğrenebilme 5 5 5 5 4 4 5 5 5 4 5 5 4
5 Akıllı malzemeleri öğrenebilme 5 5 4 4 4 5 4 5 5 4 5 5 4
6 Dalga ve titreşimlerin nasıl kullanıldığını öğrenebilme 5 4 5 4 4 4 4 4 3 4 3 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 8 8
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5