Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyomimetik | BIY 427 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Canlılarda bulunan sistemlerin yapısını insanların hizmetine sunacak şekilde taklit etme |
Dersin İçeriği | Biyomimetiğin hayatımızı değiştirmesi, bitkilerdeki tasarımlar, canlılar ve uçuş teknolojileri, ot ve böcek ile oluşturulan yeni ürünler, hayvanlardan öğrendiklerimiz, doğadaki teknolojiler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Canlılardaki sistemlerin nasıl taklit edilmesi konusunda detaylı bilgiye sahip olur | Anlatım, | |
2 | Doğadaki teknolojinin farkına varabilme | Anlatım, | |
3 | Ot ve böceklerden oluşturulan ürünleri öğrenebilme | Anlatım, | |
4 | Biyomimetiğin hayatı nasıl kolaylaştırdığını öğrenebilme | Anlatım, | |
5 | Akıllı malzemeleri öğrenebilme | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Dalga ve titreşimlerin nasıl kullanıldığını öğrenebilme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyomimetik Nedir? Bilim Doğayı Taklit Ediyor | |
2 | Biyomimetik Hayatımızı Nasıl Değiştirecek? | |
3 | Akıllı Malzemeler | |
4 | Bitkilerdeki Tasarımlar ve Biyomimetik | |
5 | Doğadaki Vites Kutuları ve Jet Motorları | |
6 | Dalgaları ve Titreşimleri Kullanmak | |
7 | Canlılar ve Uçuş Teknolojileri | |
8 | Ot ve Böcekle Oluşturulan Yeni Ürünler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hayvanlardan Öğrendiklerimiz | |
11 | Teknolojiden Üstün Organlar | |
12 | Biyomimetri ve Mimari | |
13 | Canlıları Taklit Eden Robotlar | |
14 | Doğadaki Teknoloji |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Biyomimetik ders notları |
Ders Kaynakları | http://www.ebiyoloji.org/biyoloji/makaleler/286-biyomimetik-biyomimikri-nedir Biomimetic, Janine Benyus, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Canlılardaki sistemlerin nasıl taklit edilmesi konusunda detaylı bilgiye sahip olur | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
2 | Doğadaki teknolojinin farkına varabilme | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
3 | Ot ve böceklerden oluşturulan ürünleri öğrenebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
4 | Biyomimetiğin hayatı nasıl kolaylaştırdığını öğrenebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
5 | Akıllı malzemeleri öğrenebilme | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
6 | Dalga ve titreşimlerin nasıl kullanıldığını öğrenebilme | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |