Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Vejetasyonu BIY 327 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türkiye vejetasyonunu sınıflandırılmış şekliyle sınıf, takım, alyans düzeyinde özellikleriyle birlikte tanıtmak
Dersin İçeriği Türkiye’deki bitki formasyonları, bunların sınıflandırılması; Karadeniz ormanları, Akdeniz ormanları, Doğu ve İç Anadolu ormanları; sınıf, takım ve alyans düzeyindeki sintaksonlar ve dağılışları, bunların karakter türleri.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Vejetasyonla ilgili temel kavramlarını öğrenir. Anlatım,
2 Yurdumuzun flora ve vejetasyon oluşumunu diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir. Anlatım,
3 Güncel yaşamda doğadaki bitki çeşitliliğini sorgulayabilir. Anlatım,
4 Tür üstü biyolojik sistemlerin algılayabilir. Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
5 Doğal kaynak yönetimini kavrar. Anlatım,
6 Önemli ekosistem bileşenlerinin nicel değerlendirilmesini yapabilir. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Black Sea Sahil Kesimi
2 Black Sea Yüksek Dağ Vejetasyonu
3 Doğu Black Sea Yüksek Dağ Çayırları
4 Akdeniz Sahil Kesimi
5 Akdeniz Yüksek Dağ Vejetasyonu
6 Maki ve Frigana
7 Bozkırlar
8 Tuzlu Topraklar (Halofitler)
9 Ara Sınav
10 Dere Kenarları (Ripariyan Vejetasyon)
11 Kıyı Kumulları
12 Alpin Vejetasyon
13 Kaya (Rupikol) Vejetasyonu
14 Gener Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu Akman, Y., Ketenoğlu, O., Geven, F., Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metodları
Akman, Y., 1995-Türkiye orman vejetasyonu. Ankara.
Ders Kaynakları Çetik, A. R., 1985-Türkiye vejetasyonu
İç Anadolu’nun vejetasyonu ve Ekolojisi. Selçuk Üniv. Konya.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Vejetasyonla ilgili temel kavramlarını öğrenir.
2 Yurdumuzun flora ve vejetasyon oluşumunu diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir.
3 Güncel yaşamda doğadaki bitki çeşitliliğini sorgulayabilir.
4 Tür üstü biyolojik sistemlerin algılayabilir.
5 Doğal kaynak yönetimini kavrar.
6 Önemli ekosistem bileşenlerinin nicel değerlendirilmesini yapabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4