Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Vejetasyonu | BIY 327 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye vejetasyonunu sınıflandırılmış şekliyle sınıf, takım, alyans düzeyinde özellikleriyle birlikte tanıtmak |
Dersin İçeriği | Türkiye’deki bitki formasyonları, bunların sınıflandırılması; Karadeniz ormanları, Akdeniz ormanları, Doğu ve İç Anadolu ormanları; sınıf, takım ve alyans düzeyindeki sintaksonlar ve dağılışları, bunların karakter türleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vejetasyonla ilgili temel kavramlarını öğrenir. | Anlatım, | |
2 | Yurdumuzun flora ve vejetasyon oluşumunu diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir. | Anlatım, | |
3 | Güncel yaşamda doğadaki bitki çeşitliliğini sorgulayabilir. | Anlatım, | |
4 | Tür üstü biyolojik sistemlerin algılayabilir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Doğal kaynak yönetimini kavrar. | Anlatım, | |
6 | Önemli ekosistem bileşenlerinin nicel değerlendirilmesini yapabilir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Black Sea Sahil Kesimi | |
2 | Black Sea Yüksek Dağ Vejetasyonu | |
3 | Doğu Black Sea Yüksek Dağ Çayırları | |
4 | Akdeniz Sahil Kesimi | |
5 | Akdeniz Yüksek Dağ Vejetasyonu | |
6 | Maki ve Frigana | |
7 | Bozkırlar | |
8 | Tuzlu Topraklar (Halofitler) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Dere Kenarları (Ripariyan Vejetasyon) | |
11 | Kıyı Kumulları | |
12 | Alpin Vejetasyon | |
13 | Kaya (Rupikol) Vejetasyonu | |
14 | Gener Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akman, Y., Ketenoğlu, O., Geven, F., Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metodları Akman, Y., 1995-Türkiye orman vejetasyonu. Ankara. |
Ders Kaynakları | Çetik, A. R., 1985-Türkiye vejetasyonu İç Anadolu’nun vejetasyonu ve Ekolojisi. Selçuk Üniv. Konya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Vejetasyonla ilgili temel kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
2 | Yurdumuzun flora ve vejetasyon oluşumunu diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |||||||||||||
3 | Güncel yaşamda doğadaki bitki çeşitliliğini sorgulayabilir. | |||||||||||||
4 | Tür üstü biyolojik sistemlerin algılayabilir. | |||||||||||||
5 | Doğal kaynak yönetimini kavrar. | |||||||||||||
6 | Önemli ekosistem bileşenlerinin nicel değerlendirilmesini yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |