Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektron Mikroskobu Teknikleri | BIY 222 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans öğrencilerine Taramalı Elektron Mikroskobu ve bu mikroskopta kullanılan yöntemlerin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Taramalı Elektron Mikroskobu (SEM) ve özellikleri; Taramalı Elektron Mikroskobu için sert ve yumuşak dokuların hazırlanması; doku parçalarının alınması, tespit, yıkama, sudan kurtarma, metotları (havada, vakumda kritik noktada kurutma metotları); numunelerin yerleştirilmesi, kaplanması, SEM´de incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarama Elektron Mikroskobunu (SEM) ve özelliklerini tanır | Anlatım, | |
2 | Taramalı Elektron Mikroskobu için sert ve yumuşak dokuların hazırlanmasını bilir | Anlatım, | |
3 | Numunelerin yerleştirilmesi, kaplanması, SEM´de incelenmesine ait yöntemlerin bilir | Anlatım, | |
4 | Doku parçalarının alınması, tespit, yıkama metotlarını öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
5 | Sudan kurtarma (havada, vakumda kritik noktada kurutma metotları) metotlarını ögrenir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektron Mikroskobu Tipleri ve Özellikleri, Kullanılma Alanları | |
2 | Taramalı Elektron Mikroskobu için Biyolojik Numunelerin Hazırlanması | |
3 | Taramalı Elektron Mikroskobu için Yumuşak Dokuların Hazırlanması | |
4 | Sert Örneklerin Hazırlanması | |
5 | Tespit Maddeleri ve Özellikleri | |
6 | Tespit İşlemleri | |
7 | Tamponlar ve Yıkama Solüsyonları | |
8 | Örneklerin Suyunu Alma İşlemleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Örneklerin Kurutulma Teknikleri | |
11 | Örneklerin Kurutulma Teknikleri | |
12 | Örneklerin Stublara Yerleştirilmesi | |
13 | Örneklerin Kaplanması | |
14 | Örneklerin İncelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Elektron mikroskobu teknikleri ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarama Elektron Mikroskobunu (SEM) ve özelliklerini tanır | |||||||||||||
2 | Taramalı Elektron Mikroskobu için sert ve yumuşak dokuların hazırlanmasını bilir | |||||||||||||
3 | Numunelerin yerleştirilmesi, kaplanması, SEM´de incelenmesine ait yöntemlerin bilir | |||||||||||||
4 | Doku parçalarının alınması, tespit, yıkama metotlarını öğrenir | |||||||||||||
5 | Sudan kurtarma (havada, vakumda kritik noktada kurutma metotları) metotlarını ögrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |