Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sistematiğin Esasları BIY 105 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ,
Dersin Yardımcıları

Bölümün Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sistematikte uygulanan kuralları öğrenme

Dersin İçeriği

Sistematiğin tanımı, tarihçesi, taksonomik kategoriler, taksonomik karakterler, sınıflandırmanın esasları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Taksonomi ve sistematik kavramlarını açıklama Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Taksonominin tarihi ve bugünkü durumu açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
3 Taksonomik işleyiş ve taksonomik araştırmanın planlanmasını açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
4 Taksonomik kategoriler: Yüksek kategorileri açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
5 Taksonomik kategoriler: Tür kategorisini açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
6 Taksonomik kategoriler: Türaltı kategorileri açıklama Anlatım,
7 Taksonomik karakterleri açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
8 Varyasyonların yeri ve önemini açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
9 Taksonomik çalışma sırasında ve yayınlamak için yapılacak işleri açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
10 Taksonomik yayın ve çeşitlerini açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
11 Taksonomide kullanılan tipleri açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
12 İsimlendirilme kaidelerini açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
13 Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeleri açıklama Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Taksonomi ve sistematik
2 Taksonominin tarihi ve bugünkü durum
3 Taksonomik işleyiş, Taksonomik araştırmanın planlanması
4 Taksonomik kategoriler: Yüksek kategoriler
5 Taksonomik kategoriler: Tür kategorisi
6 Taksonomik kategoriler: Türaltı kategoriler
7 Taksonomik karakterler
8 Varyasyonların yeri ve önemi
9 Ara sınav
10 Taksonomik çalışma
11 Taksonomik yayın ve çeşitleri
12 Taksonomide kullanılan tipler
13 İsimlendirilme kaideleri
14 Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeler
Kaynaklar
Ders Notu

1. Yılmaz, İ. 2012. Taksonomik Zoolojinin Prensip ve Metotları, Sürat Üniversite Yayınları, İstanbul, 245s.

Ders Kaynakları

2. Özkan, M. 1988. Taksonominin Prensipleri, Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 45, Fen Kesimi Yayınları No: 15, Biyoloji Bölümü Yayınları No: 8, Fen-Edebiyat Fakültesi Ofset Tesisleri, Erzurum, 138s.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Taksonomi ve sistematik kavramlarını açıklama 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
2 Taksonominin tarihi ve bugünkü durumu açıklama 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
3 Taksonomik işleyiş ve taksonomik araştırmanın planlanmasını açıklama 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
4 Taksonomik kategoriler: Yüksek kategorileri açıklama 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
5 Taksonomik kategoriler: Tür kategorisini açıklama 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
6 Taksonomik kategoriler: Türaltı kategorileri açıklama 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
7 Taksonomik karakterleri açıklama 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
8 Varyasyonların yeri ve önemini açıklama 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
9 Taksonomik çalışma sırasında ve yayınlamak için yapılacak işleri açıklama 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
10 Taksonomik yayın ve çeşitlerini açıklama 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
11 Taksonomide kullanılan tipleri açıklama 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
12 İsimlendirilme kaidelerini açıklama 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
13 Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeleri açıklama 0 3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5