Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimler İçin Matematik II | SAU 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Bilimler için Matematik I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mezuniyet sonrası başvuracakları merkezi sınavlara yönelik temel bilgileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Yüzde, Kar-Zarar ve Faiz Problemleri, Karışım Problemleri, Kümeler-Fonksiyonlar, İşlem-Modüler Aritmetik, Permütasyon-Kombinasyon-Olasılık, Doğruda Açılar- Üçgende Açılar, Üçgende Açıortay, Kenarortay ve Benzerlik Üçgende Uzunluk ve Alan, Dörtgenler, Çember, ve Daire Analitik Geometri Katı Cisimler ve Hacim Grafik Yorumlama ve Tablo Okuma, Sözel Mantık-Mantıksal Muhakeme Problemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel matematiksel bilgilerle akıl yürütme ve uygulayabilmek | ||
2 | Sayılarla ilgili temel matematik problemlerini çözebilmek | ||
3 | Problem cümlelerini yorumlamak ve çözümleyebilmek | ||
4 | Kümeler üzerindeki temel işlemleri ve bağıntıları anlamak ve çözebilmek | ||
5 | Öğrencilerin analitik düşünme kabiliyetini artırmak ya da sağlamak |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yüzde, Kar-Zarar ve Faiz Problemleri | |
2 | Karışım Problemleri | |
3 | Kümeler-Fonksiyonlar | |
4 | İşlem-Modüler Aritmetik | |
5 | Permütasyon-Kombinasyon-Olasılık | |
6 | Doğruda Açılar- Üçgende Açılar | |
7 | Üçgende Açıortay, Kenarortay ve Benzerlik | |
8 | Üçgende Uzunluk ve Alan | |
9 | Dörtgenler | |
10 | Çember ve Daire | |
11 | Analitik Geometri | |
12 | Katı Cisimler ve hacim | |
13 | Grafik Yorumlama ve Tablo Okuma | |
14 | Sözel Mantık-Mantıksal Muhakeme Problemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Temel matematiksel bilgilerle akıl yürütme ve uygulayabilmek |
2 | Sayılarla ilgili temel matematik problemlerini çözebilmek |
3 | Problem cümlelerini yorumlamak ve çözümleyebilmek |
4 | Kümeler üzerindeki temel işlemleri ve bağıntıları anlamak ve çözebilmek |
5 | Öğrencilerin analitik düşünme kabiliyetini artırmak ya da sağlamak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|