Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik ve Sanat | SAU 075 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK GÖZÜKIZIL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematiğin Farklı Yönlerini Tanıtmak |
Dersin İçeriği | Rasgelelik , Pür matematik ve uygulamalı matematik , analitik düşünce ve felsefe , paradokslar ve matematik oyunları , sezgi ve hayal gücü , matematikten zevk alma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel Düşünme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Objektif Bakış Açısı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Soyut Düşünme | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Estetik İnceleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Sanata Matematik Gözüyle Bakış | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Raslantı ve Rasgelelik | |
2 | Sayıların Dili ve Matematiksel Modeller | |
3 | Soyut Matematik | |
4 | Uygulamalı Matematik | |
5 | Analitik Düşünce ve Felsefe | |
6 | Estetik ve Matematik | |
7 | Paradokslar | |
8 | Matematik Kültürü | |
9 | Matematik Oyunları | |
10 | Arasınav | |
11 | Yeni Matematik Oyunları Oluşturmak | |
12 | Sezgi ve Hayal Gücü | |
13 | Kesinlik ve İspat | |
14 | Matematikten Zevk Almak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.)Matematik Sanatı , Jerry P. King , TUBİTAK Yayınları. 2.)Matematiğin Gizli Dünyası , David WELLS , Doruk Yayınları. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Matematiksel Düşünme |
2 | Objektif Bakış Açısı |
3 | Soyut Düşünme |
4 | Estetik İnceleme |
5 | Sanata Matematik Gözüyle Bakış |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |