Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Nesil Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet | SHD 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Sosyal hizmet uygulamalarında sosyal bilim yaklaşımları |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ZAFER DANIŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET ZAFER DANIŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genetik ayrımcılık, neuroscience çalışmaları, iklim krizi, boş zaman imkanlılığı ve bunun nasıl yönetileceğine ilişkin ‘nitelikli boş zaman’ tartışmaları ile transhümanizm çalışmaları çağımızın yeni yeni filizlenen ancak çok uzak olmayan bir geleceğin temel sosyal sorunları olabilecek nitelikteki konulardır. Bu dersin temel amacı ise hızla değişen ve dönüşen yaşam koşullarında, insanın özne konumunu korumak ve sürdürülebilir iyilik halini güvence altına almak olan bir bilim ve meslek olarak sosyal hizmetin, yeni nesil sosyal sorunları hangi perspektiften ve ne şekilde ele alması gerektiğinin tartışılmasıdır. Dersin ikincil amacı ise bu tartışmalar ışığında geleceğin sosyal sorunlarına müdahale için ihtiyaç duyulan bilgi – beceri – değer yetkinliklerinin edinilebileceği yeni nesil sosyal hizmet eğitiminin temel çerçevesini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği |
Değişen ve dönüşen dünyada ortaya çıkan yeni sorun alanları hakkında öğrencileri bilinçlendirmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, | ||
2 | Soru-Cevap, | ||
3 | Anlatım, | ||
4 | Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küresel neo-liberalist günümüz dünyası | Okuma |
2 | Ekolojik sorunlar | Okuma |
3 | Sağlık sorunları ve yaygın hastalıklar | Okuma |
4 | Covid-19 pandemisi nedenleri ve sonuçları | Okuma |
5 | İnsan hakları bağlamında meydana gelen gelişmeler | Okuma |
6 | Genetik ayrımcılık | Okuma |
7 | Sosyo-beyin ve neuroscience çalışmaları | Okuma |
8 | Genetik ayrımcılık | Okuma |
9 | vize | |
10 | İklim krizi | Okuma |
11 | Bireyselleşme | Okuma |
12 | Transhümanizm | Okuma |
13 | Yaşam kalitesi | Okuma |
14 | Başarılı yaşlanma | Okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Danış, M. Z. (2015). Kurumlarda Kalan Yaşlıların Yaşam Kalitesi ve Bunu Etkileyen Faktörler: Ankara Örneğinde Bir Alan Araştırması, İstanbul: Nar Yayınevi.
Danış, M. Z. (2015). Yaşlıların Evde Bakım Gereksinimleri ve Evde Bakıma İlişkin Düşünceleri: Başarılı Yaşlanma ve Yaşlı Bakım Modelleri, İstanbul: Nar Yayınevi. Danış, M. Z. (2020). Sağlıkta Sosyal ve Güncel Konular, Ankara: Detay Yayıncılık
|
Ders Kaynakları | Seden, J. ve diğ. (2010). Professional Development in Social Work Complex Issues in Practice, UK: Routledge Dominelli, L. (2012). Green Social Work: From Environmental Crises to Environmental Justice, Cambridge, UK ; Malden, MA: Polity. Ewijk, H. V. (2017). Complexity and Social Work, UK: Routledge |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X | |||||
8 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
9 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||||
2 | ||||||||||
3 | ||||||||||
4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 50 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 48 | 48 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 16 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |