Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürlerarası Sosyal Hizmet SHD 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YUSUF GENÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Farklı kültürlerden gelen insanların bir arada yaşamalarındaki iletişim ve uyum sıkıntılarının giderilmesi, evlilik yaparak aile kurması veya boşanma sonucu ortaya çıkabilecek eş ve çocuklarla ilgili problemler konusunda gereken akademik ve mesleki yeterliliklerin öğrencilere kazandırılması hedeflenmektedir

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde; çokkültürlülük kavramı, Dünyada ve Türkiye'de çokkültürlülükle ilgili gelişmeler, sosyal hizmetin çokkültürlülükle ilişkisi konuları ve ilgili konularla alakalı olarak kitap analizleri yer almaktadır.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası sosyal hizmet hakkında bilgi sahibi olur Rol Oynama, Mikro Öğretim,
2 Uluslararası güncel meseleler hakkında bilgi sahibi olur ve bunları tartışır Gösterip Yaptırma, Örnek Olay,
3 Sosyal hizmet mesleğinin kültürle olan ilişkisini açıklar
4 Kültürel yetkinlik konusunda bilgi sahibi olur ve bu yetkinliğini geliştirir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kültür kavramı ve diğer kavramlar
2 Kültürel çoğulculuğu anlama
3 Çokkültürcülük teorileri
4 Küreselleşme bağlamında çokkültürcülük tartışmaları
5 Kültürlerarası sosyal hizmet: Değerler
6 Kültürlerarası çalışmayı sosyal hizmet müracaatçılarında uygulama
7 Türkiye’de çokkültürcülük tartışmaları
8 Ara sınav
9 Göç olgusu bağlamında çokkültürcü sosyal hizmet
10 Batı-Doğu ekseninde çokkültürcülüğe yaklaşım ve tartışmalar
11 İslamofobi, ırkçılık, zenofobi, nefret suçu kavramlarının kültürel çeşitlilik açısından yorumu
12 Asimilasyon, entegrasyon, uyum kavramlarına eleştirel bakış
13 Sosyal hizmetin tanımı ve değerleri bağlamnda çokkültürcülüğe alternatif öneriler
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Önerilen Kaynaklar

Ders Kaynakları

Literatürdeki makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. X
2 Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. X
3 Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir X
4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. X
5 Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. X
6 Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. X
7 Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. X
8 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
9 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Uluslararası sosyal hizmet hakkında bilgi sahibi olur 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Uluslararası güncel meseleler hakkında bilgi sahibi olur ve bunları tartışır 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Sosyal hizmet mesleğinin kültürle olan ilişkisini açıklar 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Kültürel yetkinlik konusunda bilgi sahibi olur ve bu yetkinliğini geliştirir 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 7 98
Final 1 15 15
Ödev 1 8 8
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6