Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmet Uygulamalarında Sosyal Bilim Yaklaşımı | SHD 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yeni Nesil Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ZAFER DANIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında disiplinler arası bir bilim ve meslek olan sosyal hizmetin teorik ve pratik bilgi gövdesine katkıda bulunan diğer disiplinlerin ana yaklaşım ve kuramlarının sosyal hizmet uygulamalarında vaka temelli değerlendirme süreçlerindeki yeri önemi ve işlevselliği üzerinde durularak kuram uygulama bütünlüğü açısından öğrenciye disiplinler arası bir perspektif kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Birey, grup ve toplumların karşılaştıkları sorunların eleştirel bir yaklaşımla anlaşılması değerlendirme ve analiz çerçevesi doğrultusunda öğrencilere uygulama yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, | ||
2 | Rol Oynama, | ||
3 | Beyin Fırtınası, | ||
4 | Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Hizmette Disiplinler Arası Yaklaşım | Okuma |
2 | Sosyal Hizmetin Sosyal Bilimlerle İlişkisinin Tarihsel Arka Planı | Okuma |
3 | Psikoloji ve Sosyal Hizmet | Okuma |
4 | Sosyoloji ve Sosyal Hizmet | Okuma |
5 | Sağlık ve Sosyal Hizmet | Okuma |
6 | Felsefe ve Sosyal Hizmet | Okuma |
7 | Antropoloji ve Sosyal Hizmet | Okuma |
8 | Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet | Okuma |
9 | Vize | |
10 | Eğitim ve Sosyal Hizmet | Okuma |
11 | Hukuk ve Sosyal Hizmet | Okuma |
12 | Siyaset ve Sosyal Hizmet | Okuma |
13 | Ekonomi ve Sosyal Hizmet | Okuma |
14 | Tarih ve Sosyal Hizmet | Okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Danış, M. Z., Güneş, Ö., Gudil, T., Altürk, Ş., Pınar, N. (2018). “Die Bewertung von Sozialen Dienstleistungen an Senioren Nach der Psychosozialen Entwicklungstheorie von Erikson: Am Beispiel der ProvinzSakarya”, Turkish Journal of Applied Social Work, 1 (1): 35-47.
Danış, M. Z., Mısırlı, G. N. (2018). “Sosyal Hizmette Ahlaki Gelişim Kuramının Uygulanması”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57): 535-544. |
Ders Kaynakları | Sheafor, B. W. ve Horejsi, C., J. (2014). Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler, Ankara: Nika Yayınevi Danış, M. Z. (2020). Sağlıkta Sosyal ve Güncel Konular, Ankara: Detay Yayıncılık Danış, M. Z., Erkoç, B. (2021). Sosyal Hizmet Meslek ve Disiplininin Diğer Meslek ve Disiplinler ile İlişkisi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X | |||||
8 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
9 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||||
2 | ||||||||||
3 | ||||||||||
4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 50 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Sözlü Sınav | 1 | 16 | 16 |
Ödev | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |