Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okuma Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale | SNF 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin öğrenme güçlüğünü ve okuma güçlüklerini, nedenlerini, tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, erken çocukluk ve okul öncesi döneme yansıyan özelliklerini, ilköğretim yıllarında okuma güçlüğü gösteren öğrencilerin okumayı öğrenme, akıcılık ve anlama sürecinde yaşadıkları problemlerini ve bu problemlere yönelik geliştirilmiş müdahale programlarını tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Öğrenme güçlükleri, okuma güçlükleri, nedenleri, tanılanma ölçütleri ve değerlendirme süreci, erken çocukluk ve okul öncesi döneme yansıyan özellikleri, ilköğretim yıllarında okuma güçlüğü gösteren öğrencilerin okumayı öğrenme, akıcılık ve anlama sürecinde yaşadıkları problemleri ve bu problemlere yönelik geliştirilmiş müdahale programları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme güçlüğünün özel yetenekli bireyleri tanımlar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Öğrenme güçlüğünün biyolojik nedenlerini tartışır. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Öğrenme güçlüğü olan bireyleri eğitsel, psikolojik ve tıbbi açıdan sınıflandırır. | Tartışma, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitim-öğretim ortamlarını açıklar. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler için geliştirilen yardımcı teknolojileri anlatır. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | |
6 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin ailelerine sunulan hizmetleri tartışır. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin sahip olduğu yasal hakları açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme ve okuma güçlüğünün tanımı ve tez sunumu | Related articles and theses. |
2 | Okuma güçlüğüne yol açan nedenler ve tez sunumu | Related articles and theses. |
3 | Okuma güçlüğü ile tanılanma ölçütleri ve tez sunumu | Related articles and theses. |
4 | Okuma güçlüğünü değerlendirme süreci ve tez sunumu | Related articles and theses. |
5 | Okuma güçlüğü gösteren çocukların erken çocukluk ve okul öncesi dönemde özellikleri ve tez sunumu | Related articles and theses. |
6 | Okuma güçlüğü gösteren öğrencilerin okumayı öğrenme sürecindeki problemleri ve tez sunumu | Related articles and theses. |
7 | Okuma güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma akıcılığı geliştirmedeki problemleri ve tez sunumu | Related articles and theses. |
8 | Okuma güçlüğü gösteren öğrencilerin okuduğunu anlama problemleri ve tez sunumu | Related articles and theses. |
9 | Okul öncesi dönemde okuma güçlüğü gösteren çocuklara yönelik müdahale programları ve tez sunumu | Related articles and theses. |
10 | Okuma güçlüğü yaşayan çocukların okumayı öğrenme sürecindeki problemlerine yönelik müdahale programları ve tez sunumu | Related articles and theses. |
11 | Okuma güçlüğü yaşayan çocukların okuma akıcılığı geliştirmedeki problemlerine yönelik müdahale programları ve tez sunumu | Related articles and theses. |
12 | Okuma güçlüğü yaşayan çocukların okuduğunu anlama problemlerine yönelik müdahale programları ve tez sunumu | Related articles and theses. |
13 | Okuma güçlüğü yaşayan çocukların okuduğunu anlama problemlerine yönelik müdahale programları ve tez sunumu | Related articles and theses. |
14 | Final | Related articles and theses. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili makaleler ve tezler. |
Ders Kaynakları | Schroeder, M., Drefs, M. A., & Cormier, D. C. (2017). The messiness of LD identification: Contributions of diagnostic criteria and clinical judgment. Canadian Psychology, 53(3), 218-227. doi:10.1037/cap0000115 Swanson, H. L. (2011). Learning disabilities: Assessment, identification, and treatment. In M. A. Bray, & T. J. Kehle (Eds.), The Oxford Handbook o f School Psychology (pp. 334-350). New York, NY: Oxford. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. | ||||||
6 | Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
7 | Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | ||||||
8 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenme güçlüğünün özel yetenekli bireyleri tanımlar. | ||||||||
2 | Öğrenme güçlüğünün biyolojik nedenlerini tartışır. | ||||||||
3 | Öğrenme güçlüğü olan bireyleri eğitsel, psikolojik ve tıbbi açıdan sınıflandırır. | ||||||||
4 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitim-öğretim ortamlarını açıklar. | ||||||||
5 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler için geliştirilen yardımcı teknolojileri anlatır. | ||||||||
6 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin ailelerine sunulan hizmetleri tartışır. | ||||||||
7 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin sahip olduğu yasal hakları açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |