Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Gelişim Psikolojisi Kuramları | SNF 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elife Nur Saydam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin gelişimsel psikoloji alanında geliştirilmiş ve halen kullanımda olan kuramlar hakkındaki bilgi ve anlayış düzeyini derinleştirirken, bu kuramların ampirik çalışmalar ile olan şekillendirici ilişkisini daha yakından incelemesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Gelişim ile ilgili temel kavramlar, Kuramsal boyutta çocuğun tüm gelişim alanlarının değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar | |
3 | Kuramsal boyutta çocuğun gelişim alanları (Bilişsel Gelişim) | |
4 | Kuramsal boyutta çocuğun gelişim alanları (Dil Gelişimi) | |
5 | Kuramsal boyutta çocuğun gelişim alanları (Sosyo-duygusal Gelişim) | |
6 | Kuramsal boyutta çocuğun gelişim alanları (Fiziksel, Psikomotor Gelişim) | |
7 | Kuramsal boyutta çocuğun gelişim alanları (Kişilik Gelişimi) | |
8 | Kuramsal boyutta çocuğun gelişim alanları (Ahlak Gelişimi) | |
9 | Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi | |
10 | Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi | |
11 | Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi | |
12 | Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi | |
13 | Öğrenci Raporlarının değerlendirilmesi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları. |
Ders Kaynakları | Beaty, J. J. (2008). Skills for preschool teachers (Eighth Edition). Pearson Prentice Hall. Berk, L. (2008). Infants, children, and adolescents (Sixth Edition). Pearson/Allyn and Bacon. Brewer, J. A. (2007). Early childhood education: preschool through primary grades (Sixth Edition). Pearson Education, Inc. Craig, G. J. & Baucum, D. (2002). Human Development. Pearson Education Inc. Upper Saddle River. Craig, G. J. & Dunn, W. L. (2007). Understanding Human Development. Ninth Edition. Pearson Education Inc. Semenoğlu, N. (2020). Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya, Anı Yayn. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirerek kullanır ve eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik özgün bir konuda bilimsel çözümler üretip paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Bilimsel yöntemlere ilişkin üst düzey beceriler kazanarak sınıf eğitimi alanındaki bilimsel araştırmalarda yeni ve karmaşık düşüncelerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yeni yöntem, düşünce ve tasarımlarla özgün bilimsel araştırmayı bağımsız olarak yürüterek yaptığı yayınlarla alanına katkıda bulunur. | ||||||
6 | Üst düzey zihinsel becerileri kullanarak sınıf eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
7 | Yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunarak alanına yönelik normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | ||||||
8 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |