Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Software Qualıty Assurence | SWE 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEYSEL HARUN ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Yazılım testinin temellerini ve yazılım test araçlarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Yazılım Testine Giriş, Doğrulama ve Onaylama, Test Stratejileri, Yazılım Test Teknikleri ve Araçları, Yazılım Kalite Ölçütleri, İdame ve Konfigürasyon Yönetimi, Günümüzdeki Uygulamalar, Eğilimler, ve Zorluklar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılım testi ve kalitesinin temellerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yazılım test yöntemlerini öğrenme ve uygulama | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yazılım test araçlarını öğrenme ve kullanma | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Yazılım sistemlerinin ölçümünün önemini kavrama | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazılım Testine Giriş | |
2 | Yazılım Testine Giriş | |
3 | Doğrulama ve Onaylama | |
4 | Test Stratejileri | |
5 | Test Stratejileri | |
6 | Yazılım Test Teknikleri ve Araçları | |
7 | Yazılım Test Teknikleri ve Araçları | |
8 | Yazılım Test Teknikleri ve Araçları | |
9 | Yazılım Test Teknikleri ve Araçları | |
10 | Yazılım Test Teknikleri ve Araçları | |
11 | Yazılım Kalite Ölçütleri | |
12 | İdame ve Konfigürasyon Yönetimi | |
13 | Günümüzdeki Uygulamalar, Eğilimler, ve Zorluklar | |
14 | Günümüzdeki Uygulamalar, Eğilimler, ve Zorluklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Paul Ammann, Jeff Offutt, Introduction to Software Testing, 2nd Edt. Cambridge University Press, 2016 (https://cs.gmu.edu/~offutt/softwaretest/) |
Ders Kaynakları | Paul Ammann, Jeff Offutt, Introduction to Software Testing, 2nd Edt. Cambridge University Press, 2016 (https://cs.gmu.edu/~offutt/softwaretest/) Lessons Learned in Software Testing: A Context-Driven Approach, 1st Ed., Cem Kaner, James Bach, Bret Pettichord, Wiley 2001 Kshirasagar Naik, Priyadarshi Tripathy, Software Testing and Quality Assurance: Theory and Practice, 1st Edt. Wiley-Spektrum, 2008 Abu Sayed Mahfuz, Software Quality Assurance: Integrating Testing, Security, and Audit (Internal Audit and IT Audit), 1st Edt. CRC Press, Taylor&Francis Group, 2016 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Her ölçekte yazılım sistemi için proje planlaması; zaman, kaynak, bütçe ve risk yönetimi yapar, alternatif çözüm yolları belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazılım testi ve kalitesinin temellerini öğrenme | ||||||
2 | Yazılım test yöntemlerini öğrenme ve uygulama | ||||||
3 | Yazılım test araçlarını öğrenme ve kullanma | ||||||
4 | Yazılım sistemlerinin ölçümünün önemini kavrama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |