Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alanı EPO 901 0 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Filiz BACAKSIZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yapılacak tez çalışmalarında güncel konuların takip edilmesi ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesidir.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. Deney ve Laboratuvar, Eşleştirme Testler,
2 Literatür takibi yapar. Deney ve Laboratuvar, Eşleştirme Testler,
3 Güncel konuları değerlendirir. Deney ve Laboratuvar, Eşleştirme Testler,
4 Makale inceler. Deney ve Laboratuvar, Eşleştirme Testler,
5 Rapor hazırlar ve sunar. Deney ve Laboratuvar, Eşleştirme Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Giriş
2 Literatür takibi
3 Literatür takibi
4 Makale inceleme
5 Makale inceleme
6 Makale inceleme
7 Değerlendirme
8 Değerlendirme
9 Değerlendirme
10 Rapor Hazırlama ve Sunma
11 Rapor Hazırlama ve Sunma
12 Rapor Hazırlama ve Sunma
13 Rapor Hazırlama ve Sunma
14 Rapor Hazırlama ve Sunma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar.
2 Literatür takibi yapar.
3 Güncel konuları değerlendirir.
4 Makale inceler.
5 Rapor hazırlar ve sunar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Proje / Tasarım 1 45 45
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6