Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmen Yetiştirme Sistemleri EPO 618 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere öğretmen yetiştirmede güncel yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve öğretmen yetiştirmenin tanımını, kuramlarını, ilgilendiği konuları, öğretmen yetiştirmenin tarihini ve öğretmen yeterliklerini tanıtmaktır. Ayrıca bu ders ile küreselleşen dünyada öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikalarının değişimi ile ilgili öğrencilere geniş bir bakış açısı kazandırmak da amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğretmen yetiştirme teorileri, öğretmen yetiştirmenin amacı, öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi, öğretmen yetiştirmenin amacına uygun yöntem seçimi, küreselleşme ve ülke gelişiminde öğretmen rolü, değişen dünyada öğretmen nitelikleri ve standartlar, Bologna süreci ve Avrupa eğitim sistemleri, Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi, eğitim programlarında değişme ve öğretmenlerin hizmet-içi eğitimi, öğretmenlerin mesleki gelişim sorunları, çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretmen yetiştirme sistemlerine ilişkin teorileri açıklayabilme Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemlerinin tarihsel gelişimini açıklayabilme Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Öğretmen nitelikleri ve standartlarını analiz edebiime Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Farklı ülkelerinin öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılıklı olarak değerlendirebilme Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretmen yetiştirme teorileri
2 Öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi
3 Öğretmen yetiştirmenin amacı, yararları. Öğretmen yetiştirmede yapılan hatalar.
4 Öğretmen yetiştirmenin amacına uygun yöntem seçimi
5 Küreselleşme ve ülke gelişiminde öğretmen rolü
6 Değişen dünyada öğretmen nitelikleri ve standartlar
7 Bologna süreci ve Avrupa eğitim sistemleri
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi
10 Eğitim programlarında değişme ve öğretmenlerin hizmet-içi eğitimi
11 Öğretmenlerin mesleki gelişim sorunları
12 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri.
13 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri.
14 Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Okçabol, F. (2005). Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz. Ankara: Ütopya

Yüksel, S. (2010). Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi

 

Baysal, Z. ve Ada, S. (2013). Pedagojik - Androgojik Formasyon ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Öğretmen yetiştirme sistemlerine ilişkin teorileri açıklayabilme
2 Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemlerinin tarihsel gelişimini açıklayabilme
3 Öğretmen nitelikleri ve standartlarını analiz edebiime
4 Farklı ülkelerinin öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılıklı olarak değerlendirebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 10 3 30
Ara Sınav 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6