Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmen Yetiştirme Sistemleri | EPO 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere öğretmen yetiştirmede güncel yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve öğretmen yetiştirmenin tanımını, kuramlarını, ilgilendiği konuları, öğretmen yetiştirmenin tarihini ve öğretmen yeterliklerini tanıtmaktır. Ayrıca bu ders ile küreselleşen dünyada öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikalarının değişimi ile ilgili öğrencilere geniş bir bakış açısı kazandırmak da amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Öğretmen yetiştirme teorileri, öğretmen yetiştirmenin amacı, öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi, öğretmen yetiştirmenin amacına uygun yöntem seçimi, küreselleşme ve ülke gelişiminde öğretmen rolü, değişen dünyada öğretmen nitelikleri ve standartlar, Bologna süreci ve Avrupa eğitim sistemleri, Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi, eğitim programlarında değişme ve öğretmenlerin hizmet-içi eğitimi, öğretmenlerin mesleki gelişim sorunları, çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmen yetiştirme sistemlerine ilişkin teorileri açıklayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemlerinin tarihsel gelişimini açıklayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Öğretmen nitelikleri ve standartlarını analiz edebiime | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Farklı ülkelerinin öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılıklı olarak değerlendirebilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretmen yetiştirme teorileri | |
2 | Öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | |
3 | Öğretmen yetiştirmenin amacı, yararları. Öğretmen yetiştirmede yapılan hatalar. | |
4 | Öğretmen yetiştirmenin amacına uygun yöntem seçimi | |
5 | Küreselleşme ve ülke gelişiminde öğretmen rolü | |
6 | Değişen dünyada öğretmen nitelikleri ve standartlar | |
7 | Bologna süreci ve Avrupa eğitim sistemleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin tarihsel gelişimi | |
10 | Eğitim programlarında değişme ve öğretmenlerin hizmet-içi eğitimi | |
11 | Öğretmenlerin mesleki gelişim sorunları | |
12 | Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri. | |
13 | Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri. | |
14 | Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Okçabol, F. (2005). Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz. Ankara: Ütopya Yüksel, S. (2010). Türk Üniversitelerinde Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi
Baysal, Z. ve Ada, S. (2013). Pedagojik - Androgojik Formasyon ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Pegem Akademi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretmen yetiştirme sistemlerine ilişkin teorileri açıklayabilme | |||||||||||||
2 | Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemlerinin tarihsel gelişimini açıklayabilme | |||||||||||||
3 | Öğretmen nitelikleri ve standartlarını analiz edebiime | |||||||||||||
4 | Farklı ülkelerinin öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılıklı olarak değerlendirebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |