Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer EPO 603 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL,
Dersin Yardımcıları

Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklar. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve arasındaki farkı açıklar. Nitel ve nicel bir araştırmaya probleminin taşıması gereken özellikleri açıklar. Nicel ve nitel bir araştırma için uygun araştırma yöntemi ve desenini seçer. Literatür taramasının önemini açıklar. Araştırma raporunun kuvvetli ve zayıf yönlerini değerlendirir. Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar

Dersin İçeriği

Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklar. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve arasındaki farkı açıklar. Nitel ve nicel bir araştırmaya probleminin taşıması gereken özellikleri açıklar. Nicel ve nitel bir araştırma için uygun araştırma yöntemi ve desenini seçer. Literatür taramasının önemini açıklar. Araştırma raporunun kuvvetli ve zayıf yönlerini değerlendirir. Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
2
3
4
5
6
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim ve Temel Kavramlar
2 Araştırma Türleri ve Arasındaki Farklar, Araştırma Problemi
3 Değişken ve Hipotezler, Bilimsel Etik ve Araştırma
4 Literatür Taraması, Örneklem Seçimi
5 Veri Toplama Araçları, Geçerlilik, Güvenirlilik ve iç geçerlilik
6 Deneysel Desenler
7 Tarama, Korelasyon ve Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları
8 Nitel Araştırmalar
9 Ara Sınav
10 Nitel Araştırma Türleri
11 Araştırma Deseni ve Örneklem Seçimi
12 Görüşme ve Gözlem
13 Geçerlilik, Güvenirlilik ve Nitel Analiz
14 Raporlaştırma ve Dönem Sonu Değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Büyüköztürk, Ş. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem yayıncılık, Ankara

Sönmez ve Alacapınar (2020). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri Anı Yayıncılık, Ankara

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1
2
3
4
5
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 2 8 16
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6