Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik Simülasyonları | GYY 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İHSAN HAKAN SELVİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanal bir işletme kurulması ve işletme fonksiyonlarının simüle edilmesi üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği | Karar Verme, Simülasyon Analizi, Simülasyon Modelleme, İşletme Kurma Süreci, Yönetim, Pazarlama, Üretim, Muhasebe vef finans, Ar-ge, İnsan kaynaklar, Müşteri İlişkileri Yönetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletme fonksiyonlarını etkin bir biçimde idare etmenin yollarını öğrenir. | Soru-Cevap, | |
2 | İşletme idaresi hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, | |
3 | İşletme kurulumunu öğrenir. | Soru-Cevap, | |
4 | İşletmecilik hakkında güncel konulara hakim olur | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karar Verme ve karar teorisi | |
2 | Simülasyon Analizi, Simülasyon Modelleme, | |
3 | Simülasyon Analizi, Simülasyon Modelleme, | |
4 | Simülasyon Analizi, Simülasyon Modelleme, | |
5 | İşletme Kurma Süreci, | |
6 | Yönetim, Pazarlama, Üretim, | |
7 | Yönetim, Pazarlama, Üretim, | |
8 | Muhasebe ve finans, Ar-ge, İnsan kaynaklar, Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
9 | Muhasebe ve finans, Ar-ge, İnsan kaynaklar, Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
10 | İnsan kaynaklar, Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
11 | İnsan kaynaklar, Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
12 | Uygulama Sunumlar | |
13 | Uygulama Sunumlar | |
14 | Uygulama Sunumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletme fonksiyonlarını etkin bir biçimde idare etmenin yollarını öğrenir. | |||||||
2 | İşletme idaresi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
3 | İşletme kurulumunu öğrenir. | |||||||
4 | İşletmecilik hakkında güncel konulara hakim olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |