Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Girişimcilik GYY 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Seren ÖZSOY

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Global ölçekte girişimcilik faaliyetlerini, yönetsel paradigmanın yanında pratiklerle değerlendirmek ve bu sayede uluslararası ölçekte girişimcilik faaliyetleri hakkında analiz ve sentez yapabilir öğrenciler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Uluslararası girişimcilik dersi kapsamında firmaların uluslararası piyasalarda konumlanabilmeleri ve rekabet edebilmelerine ilişkin temel teorik bilgilerin verilmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla bu derste uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve uluslararasılaşma yaklaşımları ile bir girişime uluslararası boyut kazandırma yöntemleri incelenecek ve örnek olaylar üzerinden tartışılacaktır. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Firmaların uluslararası piyasalarda konumlanabilmeleri ve rekabet edebilmelerine ilişkin temel teorik bilgiler öğrenilir. Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve uluslararasılaşma yaklaşımları öğrenilir. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım,
3 Bir girişime uluslararası boyut kazandırma yöntemleri incelenir ve örnek olaylar üzerinden tartışılır. Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Girişimcilik ve Girişimciliğin Fonksiyonları Foreign Trade Entrepreneurship: Concept, Scope And Theory.
2 Küresel Gelişmeler ve Uluslararası İşletmeciliğin Görünümü Uluslararası İşletmecilik-Küreselleşmenin Zorlukları,
3 21. Yüzyılda Dünya Ekonomisinin Görünümü Uluslararası İşletmecilik-Küreselleşmenin Zorlukları,
4 Uluslararası İşletmeciliğin Kurumsal Çerçevesi: Küresel ve Bölgesel Ekonomik Yapılanmalar Uluslararası İşletmecilik Teori ve Uygulama, Beta Yayınları.
5 Uluslararası Ticaret Teorileri ve Doğrudan Yabancı Yatırım Teorileri Seyidoğlu, H. Uluslararası İktisat
6 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri ve Uluslararasılaşma Yaklaşımları Uluslararası İşletmecilik Teori ve Uygulama, Beta Yayınları.
7 Ağ Yaklaşımı, Küresel Doğan İşletme Yaklaşımı Multinational Enterprises and the Global Economy
8 Uppsala Yaklaşımı, Yenilik Yaklaşımı Multinational Enterprises and the Global Economy
9 Uluslararası Girişimcilik Yaklaşımı (I) Multinational Enterprises and the Global Economy
10 Uluslararası Girişimcilik Yaklaşımı (II) Multinational Enterprises and the Global Economy
11 Uluslararası İşletmeler ve Çevre Uluslararası İşletmecilik-Küreselleşmenin Zorlukları,
12 Uluslararası Girişimcilik Faaliyetlerinde Etik Ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk
13 Uluslararası Girişimcilik Faaliyetlerinde Pazarlama, İnsan Kaynağı, Stratejik Yönetim ve Ulusal Rekabet Gücü
14 Uluslararası Girişimcilikte Örnek Olaylar ve Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Can, E. (2009). Uluslararası İşletmecilik Teori ve Uygulama, Beta Yayınları.

Dunning, J. H. & Lundan, S. M. (2008) Multinational Enterprises and the Global Economy, Edward Elgar.

Ersoy (2018). Foreign Trade Entrepreneurship: Concept, Scope And Theory. The Most Recent Studies In Science And Art, Edited by: Hasan Arapgirlioğlu, Atilla Atik, Salim Hızıroğlu, Robert L. Elliott and Dilek Atik, Volme 1, Chapter 73, ss.947-954, Ankara, Gece Kitaplığı.

Wild, J. J. & Wild, K. L. (2017). Uluslararası İşletmecilik-Küreselleşmenin Zorlukları, (Çev. Ed. Güler Sağlam Arı), Nobel Akademik Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi bilgilerini problem çözmede ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme X
2 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi ile ilgili karmaşık problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilme X
4 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme X
5 Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar ve ahlaki kuralları dikkate alarak çalışabilme X
6 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi alanına ilişkin temel ekonomi kavramlarını kavrama ve bunları uygulayabilme X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Firmaların uluslararası piyasalarda konumlanabilmeleri ve rekabet edebilmelerine ilişkin temel teorik bilgiler öğrenilir.
2 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve uluslararasılaşma yaklaşımları öğrenilir.
3 Bir girişime uluslararası boyut kazandırma yöntemleri incelenir ve örnek olaylar üzerinden tartışılır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6