Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nicel Araştırma Teknikleri | GYY 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren Özsoy |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nicel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Nicel araştırma yönteminin genel özellikleri, nicel veri toplama teknikleri, nicel araştırma desenleri, nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik, ölçüm süreci ve istatistiksel tekniklerin veri analizi amacıyla kullanımını kapsamaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel araştırma yönteminin genel özellikleri öğrenilir. | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Nicel veri toplama teknikleri öğrenilir. | Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Nicel araştırma desenleri öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik kavramları öğrenilir. | Tartışma, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Ölçüm süreci ve temel veri analizi yöntemleri öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, Bilimsel Bilgi, Teori, Değişken, Hipotez Kavramları ve Bilimsel Araştırma Süreci | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz |
2 | Araştırma Desen ve Yöntemlerinin Sınıflandırılması | Sosyal BilimlerdeAraştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz |
3 | Araştırma Yaklaşımları: Nicel-Nitel Araştırma Yaklaşımları | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz |
4 | Nicel Araştırma Yaklaşımları (I): Tarama Araştırmaları | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz |
5 | Nicel Araştırma Yaklaşımları (II-III): Deneysel Araştırmalar-Meta-Analiz | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz |
6 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi |
7 | Veri Kavramı ve Veri Elde Etme Yöntemleri | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi |
8 | Ölçme ve Ölçekler | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi |
9 | Araştırmada Hatalar, Geçerlilik ve Güvenilirlik Kavramları | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi |
10 | Veri Analizinde Kullanılacak İstatistiksel Tekniğin Seçimi | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri |
11 | Temel ve İleri Analiz Yöntemleri | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri |
12 | İleri Analiz Yöntemleri | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri |
13 | Araştırma Raporunun Hazırlanması | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri |
14 | Bilimsel Etik ve Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kalaycı, Ş., (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. Akbulut, Y. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulamaları, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul. Ural, A. & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016).Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi bilgilerini problem çözmede ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X | |||||
2 | Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi ile ilgili karmaşık problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilme | X | |||||
4 | Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme | X | |||||
5 | Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar ve ahlaki kuralları dikkate alarak çalışabilme | X | |||||
6 | Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi alanına ilişkin temel ekonomi kavramlarını kavrama ve bunları uygulayabilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicel araştırma yönteminin genel özellikleri öğrenilir. | |||||
2 | Nicel veri toplama teknikleri öğrenilir. | |||||
3 | Nicel araştırma desenleri öğrenilir. | |||||
4 | Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik kavramları öğrenilir. | |||||
5 | Ölçüm süreci ve temel veri analizi yöntemleri öğrenilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |