Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nicel Araştırma Teknikleri | GYY 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren Özsoy |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nicel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Nicel araştırma yönteminin genel özellikleri, nicel veri toplama teknikleri, nicel araştırma desenleri, nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik, ölçüm süreci ve istatistiksel tekniklerin veri analizi amacıyla kullanımını kapsamaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nicel araştırma yönteminin genel özellikleri öğrenilir. | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Nicel veri toplama teknikleri öğrenilir. | Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Nicel araştırma desenleri öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik kavramları öğrenilir. | Tartışma, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Ölçüm süreci ve temel veri analizi yöntemleri öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, Bilimsel Bilgi, Teori, Değişken, Hipotez Kavramları ve Bilimsel Araştırma Süreci | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz |
2 | Araştırma Desen ve Yöntemlerinin Sınıflandırılması | Sosyal BilimlerdeAraştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz |
3 | Araştırma Yaklaşımları: Nicel-Nitel Araştırma Yaklaşımları | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz |
4 | Nicel Araştırma Yaklaşımları (I): Tarama Araştırmaları | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz |
5 | Nicel Araştırma Yaklaşımları (II-III): Deneysel Araştırmalar-Meta-Analiz | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz |
6 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi |
7 | Veri Kavramı ve Veri Elde Etme Yöntemleri | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi |
8 | Ölçme ve Ölçekler | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi |
9 | Araştırmada Hatalar, Geçerlilik ve Güvenilirlik Kavramları | Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi |
10 | Veri Analizinde Kullanılacak İstatistiksel Tekniğin Seçimi | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri |
11 | Temel ve İleri Analiz Yöntemleri | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri |
12 | İleri Analiz Yöntemleri | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri |
13 | Araştırma Raporunun Hazırlanması | SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri |
14 | Bilimsel Etik ve Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kalaycı, Ş., (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. Akbulut, Y. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulamaları, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul. Ural, A. & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. Gürbüz, S. & Şahin, F. (2016).Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicel araştırma yönteminin genel özellikleri öğrenilir. | |||||||
2 | Nicel veri toplama teknikleri öğrenilir. | |||||||
3 | Nicel araştırma desenleri öğrenilir. | |||||||
4 | Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik kavramları öğrenilir. | |||||||
5 | Ölçüm süreci ve temel veri analizi yöntemleri öğrenilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |