Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Girişimcilikte Pazarlama Yönetimi GYY 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YUSUF ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Oylum Şehvez Ergüzel 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, pazarlama disiplini açısından bir altyapı oluşturmak ve girişimcilik perspektifinden pazarlama biliminin dinamikleri ve işleyişi hakkında bir kavrayış geliştirmektir.

Dersin İçeriği

11-     Giriş

22-  Pazarlamada temel kavramlar

33-  Pazarlama 1.0’dan Pazarlama 4.0’a

44-  4P

55-  Tüketici davranışları

66-  Tüketiciyi anlamak (Büyük veri ve Tüketici İçgörüsü)

77-  Pazarlama araştırması

88-  Arasınav

99-  İnovasyon

110-Bölümlendirme ve hedef pazar seçimi

111-Konumlandırma

112-Pazar fırsatları 

113-Başarılı markalar oluşturmak

114-Dijital dünyada girişimcilik

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama olgusu öğrenilir. Anlatım,
2 Çağdaş pazarlamanın, iş stratejisi ve performansında oynadığı stratejik rolü öğrenilir. Rol Oynama, Anlatım, Gösterip Yaptırma,
3 Pazarlama yöneticilerinin günlük uygulamaları hakkında anlayış geliştirilir. Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım,
4 Pazarlama yöneticilerinin işletmelerindeki ve toplumdaki etik ve sosyal sorumlulukları öğrenilir. Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım,
5 Pazarlama fonksiyonları, politikaları ve pazarlama yönetiminin planlanması ve koordinasyonu ile ilgili teknikler, kavram ve aktiviteler öğrenilir. Gösterip Yaptırma, Tartışma, Rol Oynama, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama Yönetimine Giriş Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları, Beta Yayıncılık.
2 Pazar Çevresi Ve Değişen Pazar Dinamikleri Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları, Beta Yayıncılık.
3 Tüketici Davranışları Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları, Beta Yayıncılık.
4 Pazar Bölümleme Ve Hedef Pazar Seçimi Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak Ö. (2020). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi.
5 Konumlandırma Ve Konumlandırmanın Stratejileri Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak Ö. (2020). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi.
6 Ürün Stratejileri Ve Yeni Ürün Geliştirme Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak Ö. (2020). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi.
7 Fiyatlandırma Stratejileri Yükselen, C. (2007). Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık.
8 Tutundurma Stratejileri Ve Yönetsel Çıkarımları Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak Ö. (2020). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi.
9 Dağıtım Kanalları Ve Lojistik Yönetimi slamoğlu, H. (2006). Pazarlama Yönetimi- Beta Yayıncılık.
10 Pazarlama Planlaması Ve Stratejik Yönetim İslamoğlu, H. (2006). Pazarlama Yönetimi- Beta Yayıncılık.
11 Pazarlama Denetimi Ve Kontrol İslamoğlu, H. (2006). Pazarlama Yönetimi- Beta Yayıncılık.
12 Pazarlama Metrikleri
13 Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar
14 Örnek Olaylar ve Genel Değerlendirme Yükselen, C. (2007). Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak Ö. (2020).  Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi.

Yükselen, C. (2007). Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık.

İslamoğlu, H. (2006). Pazarlama Yönetimi- Beta Yayıncılık.

Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları, Beta Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi bilgilerini problem çözmede ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme X
2 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi ile ilgili karmaşık problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilme X
4 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme X
5 Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar ve ahlaki kuralları dikkate alarak çalışabilme X
6 Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi alanına ilişkin temel ekonomi kavramlarını kavrama ve bunları uygulayabilme X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Pazarlama olgusu öğrenilir.
2 Çağdaş pazarlamanın, iş stratejisi ve performansında oynadığı stratejik rolü öğrenilir.
3 Pazarlama yöneticilerinin günlük uygulamaları hakkında anlayış geliştirilir.
4 Pazarlama yöneticilerinin işletmelerindeki ve toplumdaki etik ve sosyal sorumlulukları öğrenilir.
5 Pazarlama fonksiyonları, politikaları ve pazarlama yönetiminin planlanması ve koordinasyonu ile ilgili teknikler, kavram ve aktiviteler öğrenilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6