Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | IKA 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders İnsan Kaynakları Yönetimi alanında doktora öğrencilerine niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerini anlamak, uygulamak ve eleştirel olarak değerlendirmek için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders sayesinde öğrenciler araştırma tasarımı, veri toplama, veri analizi ve sonuçların yorumlanması gibi araştırma süreçlerini anlama ve yönlendirme becerilerini geliştireceklerdir. Ayrıca İnsan Kaynakları Yönetimi'nin çeşitli sorunlarına ilişkin araştırma yapma becerisi kazanarak bilimsel katkı sağlama potansiyellerini artıracaklardır. |
Dersin İçeriği | •1- Giriş: Tanıtım •2- Sosyal bilimlerin tarihi: Sosyal Bilimleri Açın •3- Bilimsel bilgi •Bilgi teorisi: Rasyonalizm-empirizm ayrımı •K. Popper: yanlışlanabilirlik kriteri •Lakatos: Araştırma programları •Kuhn: paradigma ve bilimsel devrimler •P. Feyerabend: Anarşist bilgi kuramı •4- Bilimsel bilginin üretimi •Hac yolunda bir karınca •Mantık safsataları •Etik ihlal: İntihal •5- Doktora tezinin yapısı •Tez nedir, nasıl yazılır •Temel bölümler nelerdir •Nasıl kurgulanmalı •6- Örnek Taslaklar Üzerine Tartışma •7- Literatür tarama •WoS, Scopus, Biblioshiny, Vosviewer •8- ARASINAV HAFTASI •9- Literatür tarama •WoS, Scopus, Biblioshiny, Vosviewer •10- Akademik çalışmalarda ChatGPT’den faydalanma •11- Akademik metinlerin yayınlanması: Makale, bildiri, kitap •12- Seminer / örnek tez inceleme •13- Seminer / örnek tez inceleme •14- Örnek tez inceleme
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, çeşitli araştırma yöntemlerini anlayacak ve insan kaynakları yönetimi alanında nasıl etkili bir şekilde kullanabileceklerini öğreneceklerdir. Bu çıktı, öğrencilerin araştırma yöntemlerini insan kaynakları uygulamalarına nasıl adapte edebilecekleri konusunda yetkinlik kazanmalarını amaçlamaktadır. | ||
2 | Öğrenciler, araştırma tasarımını oluşturma, veri toplama ve analiz etme süreçlerini öğrenip uygulayabileceklerdir. Bu çıktı, öğrencilerin bağımsız araştırma projeleri geliştirmek için gerekli becerileri kazanmalarını hedeflemektedir. | ||
3 | Bu ders, öğrencilere araştırma yöntemleri kullanırken etik kurallara uyma gerekliliğini vurgulayacak ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecektir. Öğrenciler, araştırma süreçlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilecek ve etik sorumlulukları anlayacaklardır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Tanıtım | |
2 | Sosyal bilimlerin tarihi: Sosyal Bilimleri Açın | Gulbenkian Komisyonu: Sosyal Bilimleri Açın |
3 | Bilimsel bilgi | Alan F. Chalmers: Bilim Dedikleri, Thomas S. Kuhn: Bilimsel Devrimlerin Yapısı |
4 | Bilimsel bilginin üretimi | Mehmet Genç: Hac Yolunda Bir Karınca |
5 | Doktora tezinin yapısı | Carol M. Roberts: The Dissertation Journey |
6 | Örnek Taslaklar Üzerine Tartışma | |
7 | Literatür tarama: WoS, Scopus, Biblioshiny, Vosviewer | |
8 | ARASINAV HAFTASI | |
9 | Literatür tarama: WoS, Scopus, Biblioshiny, Vosviewer | |
10 | Akademik çalışmalarda ChatGPT’den faydalanma | |
11 | Akademik metinlerin yayınlanması: Makale, bildiri, kitap | Carol M. Roberts: The Dissertation Journey |
12 | Seminer / örnek tez inceleme | |
13 | Seminer / örnek tez inceleme | |
14 | Seminer / örnek tez inceleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | • Gulbenkian Komisyonu: Sosyal Bilimleri Açın • Richard E. Lee / Immanuel Wallerstein (Edt.): İki Kültürü Aşmak • Alan F. Chalmers: Bilim Dedikleri • Thomas S. Kuhn: Bilimsel Devrimlerin Yapısı • Hugh G. Gauch, Jr.: Bilimsel Yöntem • C. P. Snow: İki Kültür
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
4 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
5 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
6 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, çeşitli araştırma yöntemlerini anlayacak ve insan kaynakları yönetimi alanında nasıl etkili bir şekilde kullanabileceklerini öğreneceklerdir. Bu çıktı, öğrencilerin araştırma yöntemlerini insan kaynakları uygulamalarına nasıl adapte edebilecekleri konusunda yetkinlik kazanmalarını amaçlamaktadır. | ||||||
2 | Öğrenciler, araştırma tasarımını oluşturma, veri toplama ve analiz etme süreçlerini öğrenip uygulayabileceklerdir. Bu çıktı, öğrencilerin bağımsız araştırma projeleri geliştirmek için gerekli becerileri kazanmalarını hedeflemektedir. | ||||||
3 | Bu ders, öğrencilere araştırma yöntemleri kullanırken etik kurallara uyma gerekliliğini vurgulayacak ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecektir. Öğrenciler, araştırma süreçlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilecek ve etik sorumlulukları anlayacaklardır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 45 | 45 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 318 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |