Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yetenek Yönetimi | IKA 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işletmelerin rekabet üstünlüğü elde etmesi için ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanların işletmeye kazandırılması ve elde tutulması ile ilgili sürecin çok yönlü olarak anlaşılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında Yetenek Yönetimi İle İlgili temel Kavramlar,Yetenek Yönetimi Yaklaşımları ve ,İKY Fonksiyonlarının Yetenek Yönetimi ile ilişkisi gibi konulara yer verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yetenek yönetiminin öneminin ve uygulamalarının anlaşılması | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yetenek yönetimi sürecinin aşamalarının öğrenilmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yetenek ve Yetenek Yönetimi ile ilgili kavramlar | İlgili makale ve yayınların okunması |
3 | Yetenek Yönetimi Yaklaşımları | İlgili makale ve yayınların okunması |
4 | Yetenek Geliştirme Modelleri | İlgili makale ve yayınların okunması |
5 | Yetenek Yönetim ve İKY Fonksiyonları: İşe Alım | İlgili makale ve yayınların okunması |
6 | Yetenek Yönetim ve İKY Fonksiyonları: Performans Yönetimi | İlgili makale ve yayınların okunması |
7 | Yetenek Yönetim ve İKY Fonksiyonları: Eğitim ve Geliştirme | İlgili makale ve yayınların okunması |
8 | Bireysel Açıdan Yetenek Yönetimi | İlgili makale ve yayınların okunması |
9 | Yetenek Yönetiminde Ölçme ve Değerlendirme | İlgili makale ve yayınların okunması |
10 | Yetenek Yönetimi Metrikleri | İlgili makale ve yayınların okunması |
11 | Örnek Olay 1 | |
12 | Örnek Olay 2 | |
13 | Örnek Olay 3 | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İlgili makale ve yayınlardan bazıları; Altuntuğ, N. (2009) “Rekabet Üstünlüğünün Sürdürülmesinde Yeteneklerin Rolü: Yetenek Yönetimi Yaklaşımı”, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 14, sayı 3, s. 450. Armstrong, M. (2009) Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice, 11th edition, Kogan Page, London. Atlı, D. (2017) Yetenek Yönetimi, Geliştirilmiş 3. D Atlı. Baskı, Abaküs Yayınları, İstanbul Birol, S. (2013) Yetenek Yönetimi: Bir Örnek Olay, Sakarya Üniversitesi, SBE Yayınlanmamış MBA Projesi, Sakarya. Capelli, P. (2008) Talent Management for the Twenty-First Century, Harvard Business Review, Vol. 86, S. 3, p. 74-81. Çelik, M. ve A. H. Zaim (2011) “Yetenek Yönetimi Yaklaşımı”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, Yıl 10, Sayı 20, Güz, s. 33-38. Demirkasımoğlu, N. ve P. Taşkın (2015) “Yetenek Yönetiminin Örgütsel Etkililik ile İlişkisi: Özel Öğretim Kurumları Örneği”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt 4, Sayı 4, s. 269. Dulebohn, J. H., Ferris G. R., ve Stodd J. T. (1996) “The History and Evolution of Human Resource Management”, in Handbook of Human Resource Management, (edited by) Gerald R. Ferris, Sherman D. Rosen ve Darold T. Barnum, Reprinted, Blackwell Publishers, Massachusetts, s. 18-41. Ed Michaels, Helen Handfield-Jones ve Beth Axelrod, The War For Talent, Boston: Harward Business School Press, 2001, s.70. Fettahlıoğlu, Ö. O. ve S. Demir (2014) “İşletme Yönetiminde Yönetsel Pandora: Meritokrasi ve Yetenek Yönetimi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, s. 182. Hughes, J. C. ve E. Rog, (2008) "Talent Management: A Strategy for Improving Employee Recruitment, Retention and Engagement within Hospitality Organizations", International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 20 Issue 7, s .743 – 757. Korkmaz Ç. ve A. ve T. Keçecioğlu (2014) “Yeni İnsan Kaynakları Vizyonu: Yetenek Yönetimi Metrikleri”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 10, Sayı 22, s. 155-171. Luecke, R. (2009) En İyi Elemanı İşe Almak ve Elde Tutmak, Türkiye İş Bankası Yayınları, s. 12 McCauley, C. ve M. Wakefield (2006), “Talent Management in the 21st Century: Help Your Company Find, Develop And Keep its Strongest Workers”, The Journal For Quality & Participation, Winter, s. 4. Rothwell, W. J. (2005). Career Planning and Succession Management: Developing Your Organization's Talent-For Today and Tomorrow. Greenwood Publishing Group. Serim Bahadanlı, H. (2013) “İşletmelerde Yetenek Yönetimi Uygulamalarının Çalışanların İş Tatmini ve Örgüte Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi (İlaç, Tekstil ve Otomotiv Sektörlerinde Araştırma)”, Marmara Üniversitesi SBE, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
4 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
5 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
6 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yetenek yönetiminin öneminin ve uygulamalarının anlaşılması | ||||||
2 | Yetenek yönetimi sürecinin aşamalarının öğrenilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |