Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış Uygulamaları | IKA 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Bilimsel Temellerin Kazandırılması 2. Liderlik Yetkinliklerinin Geliştirilmesi 3. Takım ve Grup Çalışmalarını Optimize Etmek 4. Çatışma Yönetimi Becerileri Kazandırmak 5. Değişim ve Yenilik Yönetimi Stratejileri Öğretmek 6. Çalışan Bağlılığını Artırma Yollarını Öğretmek
7. Kültürel Farklılıkları Yönetme Becerileri Geliştirmek |
Dersin İçeriği | 1. Örgütsel davranış teorilerini derinlemesine kavramak: Öğrencilerin, örgüt içindeki insan davranışlarını açıklayan teorileri öğrenmeleri. 2. Liderlik ve motivasyon süreçlerini anlamak: Öğrencilere, liderlik tarzları ve motivasyon teorileri hakkında kapsamlı bir bilgi kazandırmak. 3. Takım dinamiklerini analiz etmek: Takım çalışmasının etkinliğini artırmak için grup dinamiklerini ve rol dağılımını incelemek. 4. İş yerinde çatışma yönetimi becerileri geliştirmek: Çatışma çözme stratejileri ve örgütsel uyumu sağlama yollarını öğrenmek. 5. Örgütsel değişim ve gelişim süreçlerini kavramak: Değişim yönetimi ve yenilikçilik konularında stratejik yaklaşımlar geliştirmek. 6. Çalışan bağlılığı ve memnuniyetini artırma yollarını öğrenmek: İş tatmini, bağlılık ve performans arasındaki ilişkileri anlamak. 7. Kültürel farklılıkların örgütler üzerindeki etkilerini incelemek: Çeşitlilik yönetimi ve kültürler arası iletişim konularını değerlendirmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel davranış teorileri arasında net ayrımları yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Liderlik ve motivasyon süreçlerini bilir ve planlamasını yapar | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Takım dinamiklerini analiz eder | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
4 | İş yerinde çatışma yönetimi becerilerini aktif olarak kullanır | Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Örgütsel değişim ve gelişim süreçlerini planlar ve uygular | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Çalışan bağlılığı ve memnuniyetini artırma yollarını tespit eder, planlar ve uygular | Örnek Olay, | Sözlü Sınavlar, |
7 | Kültürel farklılıkların örgütler üzerindeki etkilerini inceler ve aksiyon planı hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışı İncelemenin Önemi | |
2 | Liderin Kişilik Özellikleri ve örgüsel davranış | |
3 | Örgütsel davranışların şekillenmesinde IK nın rolü ve önemi | |
4 | Ofis kültürü | |
5 | Yaratıcı işbirlikleri | |
6 | Yenilikçi iş görevleri | |
7 | Takım çalışması ve bağımsızlık | |
8 | Ofis ortamında psikoloji | |
9 | İşyerinde şiddet | |
10 | İşyerinde davranış teorileri: örgütsel davranışın gerçek yaşam örnekleri | |
11 | Örgütsel çatışma ve kötü davranışlar | |
12 | İç ve dış güçlerin örgütsel davranış üzerindeki etkileri | |
13 | Şirkette küreselleşme ve örgütsel davranış | |
14 | Örgütsel davranış: sorunlar ve öneriler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Örgütsel Davranış: Organizational Behavior, Stephan Robbins, Timothy A. Judgeve Örgütsel Davranışta Güncel Konular, Derya Ergun Özler
Örgütsel Davranış, , |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
4 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
5 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
6 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Örgütsel davranış teorileri arasında net ayrımları yapar | ||||||
2 | Liderlik ve motivasyon süreçlerini bilir ve planlamasını yapar | ||||||
3 | Takım dinamiklerini analiz eder | ||||||
4 | İş yerinde çatışma yönetimi becerilerini aktif olarak kullanır | ||||||
5 | Örgütsel değişim ve gelişim süreçlerini planlar ve uygular | ||||||
6 | Çalışan bağlılığı ve memnuniyetini artırma yollarını tespit eder, planlar ve uygular | ||||||
7 | Kültürel farklılıkların örgütler üzerindeki etkilerini inceler ve aksiyon planı hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|