Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik İky | IKA 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işletmelerde uygulanan İnsan Kaynakları Yönetimi ve çalışan geliştirme uygulamaları ile uzun dönemli iş sonuçlarını ilişkilendiren bir çeçeve sunmaktır. Bu doğrultuda İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) anlayışı ile genel iş stratejileri arasında entegrasyon sağlayarak İnsan Kaynakları (İK) stratejilerini formüle etmek ve uygulamayı sağlamak amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği | Strateji Yüksek performanslı iş sistemleri Yüksek performanslı iş sistemlerinin çalışan çıktıları ile ilişkisi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik İKY´nin teorisi hakkında bilgi sahibi olur. | Rol Oynama, | |
2 | Stratejik İKY´nin amamcı ve önemini kavrar. | Anlatım, | |
3 | Örnek olaylar ile uygulama hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
2 | Stratejik Yönetim | Sabis ders notu ve makaleler |
3 | Stratejik İKY | Sabis ders notu ve makaleler |
4 | Öğrenci projeleri hakkında bilgilendirme | Sabis ders notu ve makaleler |
5 | İK stratejileri geliştirme ve uygulama | Sabis ders notu ve makaleler |
6 | Yüksek performanslı iş stratejileri | Sabis ders notu ve makaleler |
7 | Örgütsel Performans | Sabis ders notu ve makaleler |
8 | Yüksek performanslı iş stratejileri ile örgütsel performans arasındaki ilişkiyi ele alan teoriler | Sabis ders notu ve makaleler |
9 | Yüksek performanslı iş sistemleri ve çalışan çıktıları | Sabis ders notu ve makaleler |
10 | Ödüllendirme stratejisi | Sabis ders notu ve makaleler |
11 | Çalışma ilişkileri stratejisi | Sabis ders notu ve makaleler |
12 | Sosyal sorumluluk stratejisi | Sabis ders notu ve makaleler |
13 | Öğrenci projeleri sunumu | Sabis ders notu ve makaleler |
14 | Örnek olaylar | Sabis ders notu ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabis ders notu ve her ders öncesi paylaşılan makaleler |
Ders Kaynakları | Guest, D. E. (2001) ‘Human resource management: When research confronts theory’, International Journal of Human Resource Management, 12(7), pp. 1092–1106. doi: 10.1080/09585190110067837 Becker, B. E. and Huselid, M. A. (2006) ‘Strategic human resources management: Where do we go from here?’, Journal of Management, 32(6), pp. 898–925. doi: 10.1177/0149206306293668. Boxall, P. (1996) ‘The Strategic Hrm Debate and the Resource-Based View of the Firm’, Human Resource Management Journal, 6(3), pp. 59–75. doi: 10.1111/j.1748- 8583.1996.tb00412.x. Boxall, P. F. and Purcell, J. (2011) Strategy and human resource management. Palgrave Macmillan. Boxall, P., Purcell, J. and Wright, P. (2008) The Oxford Handbook of Human Resource Management. Oxford: Oxford University Press. Schuler and Jackson, 2008, Strategic HRM Armstrong, 2011, Armstrong's handbook of strategic HRM
Guest, D. E., Paauwe, J. and Wright, P. M. (Eds) (2012). HRM and Performance: Achievements and Challenges. New York: John Wiley & Sons.
Wright, P. M. and McMahan, G. C. (1992). ‘Theoretical perspectives for strategic human resource management’. Journal of Management, 18, 295–320. Beer, M., Walton, R. E., Spector, B., Lawrence, P. R. and Mills, D. Q. (1985). Human Resource Management: A General Manager’s Perspective. New York: Free Press.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
4 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
5 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
6 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Stratejik İKY´nin teorisi hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
2 | Stratejik İKY´nin amamcı ve önemini kavrar. | ||||||
3 | Örnek olaylar ile uygulama hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |