Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Geleneksel ve Tamamlayıcı Uygulamalara Bakış | EBP 520 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK BALÇIK ÇOLAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ebelikte geleneksel ve tamamlayıcı uygulamalar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Geleneksel ve tamamlayıcı uygulama nedir?, Dünyada ve Türkiye’de geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaların kullanımı ve yasal düzenlemeler, Fonksiyonel tıp, Zihin-Beden Temelli Uygulamalar (Müzik terapi, Sanat terapi, Meditasyon,), Zihin-Beden Temelli Uygulamalar (Yoga, Hipnoz, Gevşeme teknikleri), Manipülatif ve Beden Temelli Uygulamalar (Aromaterapi, Masaj, Refleksoloji), Manipülatif ve Beden Temelli Uygulamalar (Egzersiz), Manipülatif ve Beden Temelli Uygulamalar (Sıcak ve soğuk uygulamalar), Enerji Temelli Uygulamalar (Reiki, Terapötik dokunma), Enerji Temelli Uygulamalar (Biyoenerji, Biyofeedback), Biyolojik Temelli Uygulamalar (Fitoterapi), Geleneksel sağlık sistemleri/Alternatif tıbbi sistemler (Akupunktur, Akupres, TENS), Kanıtlar doğrultusunda geleneksel ve tamamlayıcı uygulamalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaları bilir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaların kullanımını ve yasal düzenlemelerin önemini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
3 | Geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaların nasıl ve nerede kullanılacağını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
4 | Yetkinlikleri dahilinde geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaların uygulanış biçimlerini aktarabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel ve tamamlayıcı uygulama nedir? | |
2 | Dünyada ve Türkiye’de geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaların kullanımı ve yasal düzenlemeler | |
3 | Fonksiyonel tıp | |
4 | Zihin-Beden Temelli Uygulamalar (Müzik terapi, Sanat terapi, Meditasyon) | |
5 | Zihin-Beden Temelli Uygulamalar (Yoga, Hipnoz, Gevşeme teknikleri) | |
6 | Manipülatif ve Beden Temelli Uygulamalar (Aromaterapi, Masaj, Refleksoloji) | |
7 | Manipülatif ve Beden Temelli Uygulamalar (Egzersiz) | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Manipülatif ve Beden Temelli Uygulamalar (Sıcak ve soğuk uygulamalar) | |
10 | Enerji Temelli Uygulamalar (Reiki, Terapötik dokunma) | |
11 | Enerji Temelli Uygulamalar (Biyoenerji, Biyofeedback) | |
12 | Biyolojik Temelli Uygulamalar (Fitoterapi) | |
13 | Geleneksel sağlık sistemleri/Alternatif tıbbi sistemler (Akupunktur, Akupres, TENS) | |
14 | Kanıtlar doğrultusunda geleneksel ve tamamlayıcı uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Kul Uçtu, A., Uludağ, E., Höbek Akarsu, R. (ed.) (2021). Doğuma Hazırlıkta Tamamlayıcı ve Alternatif Yöntemler. 1. Baskı. Ankara. Vize Yayıncılık - Arslan Özkan, H., Bilgin, Z. (2019). Kanıta Dayalı Gebelik ve Doğum Yönetimi. 1. Baskı. Ankara. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | X | |||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | X | |||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | X | |||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaları bilir. | ||||||||
2 | Geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaların kullanımını ve yasal düzenlemelerin önemini bilir. | ||||||||
3 | Geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaların nasıl ve nerede kullanılacağını bilir. | ||||||||
4 | Yetkinlikleri dahilinde geleneksel ve tamamlayıcı uygulamaların uygulanış biçimlerini aktarabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 22 | 22 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |