Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Planlaması Danışmanlığı | EBP 504 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi METİN YILDIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi METİN YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, aile planlamasının önemini, yöntemlerini ve danışmanlığını teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir.
|
Dersin İçeriği | Dünyada ve ülkemizde aile planlaması hizmetlerinin durumu, kadın ve erkek üreme organlarının anatomisi ve fizyolojisi, üreme fizyolojisi ve gebeliğin oluşumu, aile planlamasının ana çocuk sağlığı üzerine etkisi, aile planlamasında danışmanlık ve iletişim, başvuran kişinin değerlendirilmesi, rahim içi araçlar, rahim içi araç uygulama yöntemleri ve güncel yaklaşımlar, hormonal kontraseptifler ve güncel yaklaşımlar, bariyer yöntemler ve güncel yaklaşımlar, doğum ve düşük sonrası kontrasepsiyon , acil kontrasepsiyon ve güncel yaklaşımlar, gönüllü cerrahi sterilizasyon ve güncel yaklaşımlar, doğal aile planlaması yöntemlerinde gelişmeler
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ülkemizde aile planlaması hizmetlerinin durumu hakkında bilgi sahibi olur | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Aile planlaması danışmanının özelliklerini sıralar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Aile planlaması yöntemlerini sıralar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Aİle planlamasında danışmanlık yapabilir | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Aile planlamasında güncel gelişmeleri bilir | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile Planlamasının kapsamı | Literatür tarama |
2 | Dünya'da ve Türkiye’de Aile Planlaması Hizmetlerinde Durum | Literatür tarama |
3 | Doğurganlığı etkileyen faktörler | Literatür tarama |
4 | Aile planlamasında danışmanlık ve danışmanın özellikleri | Literatür tarama |
5 | Hizmet alan kişinin değerlendirilmesi | Literatür tarama |
6 | Enfeksiyonların önlenmesi | Literatür tarama |
7 | Hormonal Kontraseptifler ve Güncel Yaklaşımlar | Literatür tarama |
8 | Rahim İçi Araç Uygulama Yöntemleri ve Güncel Yaklaşımlar | Literatür tarama |
9 | Bariyer Yöntemler ve Güncel Yaklaşımlar | Literatür tarama |
10 | Gönüllü Cerrahi Sterilizasyon ve Güncel Yaklaşımlar | Literatür tarama |
11 | Doğal Aile Planlaması Yöntemlerinde Gelişmeler | Literatür tarama |
12 | Acil Kontrasepsiyon ve Güncel Yaklaşımlar | Literatür tarama |
13 | Doğum ve Düşük Sonrası Kontrasepsiyon | Literatür tarama |
14 | Özel gruplarda aile planlaması | Literatür tarama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Family Planning: A Global Handbook for Providers.(2018). Baltimore and Geneva: CCP and WHO Taşkın L., (2016) “Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği” Akademisyen Kitabevi. Ulusal aile planlaması hizmet rehberi (2005)T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara. Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul, 2005. Cinsel Sağlık/Üreme Sağlığı Aile Planlaması Danışmanlığı Katılımcı Kitabı.(2005).T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara. Aile Planlamasi Klinik Uygulama Kurs Rehberi (2002) Saglik Bakanligi, AÇSAP Gen Müd.,JHPIEGO, Ankara. Ed; Prof.Dr. Anahit Çoşkun, (2000) Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı,İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | X | |||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | ||||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | X | |||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ülkemizde aile planlaması hizmetlerinin durumu hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||
2 | Aile planlaması danışmanının özelliklerini sıralar | ||||||||
3 | Aile planlaması yöntemlerini sıralar | ||||||||
4 | Aİle planlamasında danışmanlık yapabilir | ||||||||
5 | Aile planlamasında güncel gelişmeleri bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |